תפוז הודיעה כי היא משיקה אתר חדש לשיתוף קבצי וידיאו בשם Flix.co.il, בדומה ל-YouTube ו-MySpace. כיום קיימים בעולם כ-150 אתרים מובילים העוסקים בהצגה ושיתוף קבצי וידיאו.
ב-flix כמו ב-youtube.com הגולש הוא יוצר התוכן, מעלה אותו לאתר ומשתף אותו עם העולם. בנוסף יוכל להחליט הגולש במה הוא רוצה יצפה ומתי, מדרג ומגיב לקטעי הווידיאו וקובע איזה מבין מיליוני הקטעים יופיע בדף הבית של האתר.
ניר אופיר, העורך הראשי של תפוז וממקימי Flix.co.il מסר כי "בשנים האחרונות חווינו כצרכנים שלושה תהליכים משמעותיים. מצד אחד, ירידה משמעותית בעלויות של מכשירי קצה כמו מצלמות וידיאו דיגיטליות ומצלמות רשת. במקביל, התרחשה חדירה מדהימה של אינטרנט בפס רחב וכוח העיבוד של המחשבים עלה באופן משמעותי ללא עלייה משמעותית במחירים. כל אלו, הפכו את כולנו לאולפני הפקות קטנים"
"בתזמון כזה", אמר אופיר, "מצאנו לנכון לפתח גם בישראל פלטפורמה כזו. חיזוק נוסף מקבלת התופעה מירידה בעלויות ועלייה בכוח המחשב".
"שיחות הסלון", גורס אופיר, "הפכו משיחות על התוכנית של אתמול בערב בערוץ 2 - לכאלו על סרטון או קטע כזה או אחר שמגיע בדרך כלל במייל מהחברים".
אופיר מוסיף כי "Flix.co.il. מאפשר שיתוף של קבצי המדיה שלו בדרך פשוטה: השימוש מאפשר דרך עוקפת לשימוש באי-מייל בכך שהסרטונים שנשלחים לאתר, ממשיכים לחיות בו לאורך תקופה בלתי מוגבלת, הסרטונים צוברים רייטינג, מקבלים תגובות ומדורגים על ידי גולשים אחרים ובכך, נוצרת קהילה סביב הסרטון וסביב יוצרו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.