אזהרת רווח לאל-על: התחרות הגוברת ומחירי הדלקים עשויים להביא את החברה להפסד

החברה דיווחה כי לאור ההתפתחויות האחרונות במצב הביטחוני היא צופה השפעה על התוצאות הכספיות שלה ב-2006

מחירי הדלקים העולים והתחרות הגוברת בשוק התעופה הביאו היום את אל-על לפרסם אזהרת רווח לשנת 2006. החברה הודיעה היום כי בעקבות הגורמים הללו, ולאור ההתפתחויות האחרונות במצב הביטחוני בישראל, היא מעריכה כי יהיו לכך השפעות מהותיות על תוצאות החברה השנה וכי היא צפויה אף להסתיים בהפסד.

בהודעת אל-על לא נמסרו היקפי הפגיעה בתוצאותיה, שכן החברה לא יכולה להעריך כעת את השפעת האירועים הביטחוניים ומשכם על תוצאות החברה.

באל-על מציינים כי בין הגורמים להגברת התחרות שינויים ברגולציה ואופן יישומה. נזכיר, כי באל-על התנגדו למדיניות השמיים הפתוחים שמנסה משרד התיירות להנהיג. במסגרת מדיניות זו ניתן מעמד של מוביל נקוב בקו לניו-יורק לחברת ישראייר.

פגיעה נוספת באל-על מגיעה מכניסת חברות ה-Low Cost לשוק ובחברה מעריכים, כי היא תגרום להחרפת התחרות בענף ולירידת מחירים.

בחברה מציינים עוד, כי היווצרות גוש תעופתי אירופאי עלול לשנות את מבנה זכויות הטייס במדינות השוק ולהציב איום על רמת מחירי הטיסות וחלקה של החברה בנתיבים בשוק זה.

באל-על מוסיפים, כי ההוצאה בסעיף הביטחון חריגה באופן יחסי למתחרותיה בענף. בחברה מציינים, כי שינוי בסעיף זה, כתוצאה מהחלטה ממשלתית, עשוי להשפיע על ריווחיות החברה.

מחירי הדלקים בעולם, שנסקו לרמות שיא בשבוע האחרון, משפיעות בעיקר על חברות התעופה. עלויות הדלקים עבור חברות אלו רשמו זינוק חד בשנתיים האחרונות, והביאה רבות מהן לרשום רווחים נמוכים או אף הפסדים כספיים.

בעקבות אזהרת הרווח הופסק זמנית המסחר במניית החברה ובמניית כנפיים , בעלת השליטה בה.