משלחת של רשות התעופה הגרמנית מעוניינת להגדיל את מספר הטיסות בין גרמניה לישראל

דנים באפשרות לתוספת של מוביל נקוב ישראלי על הקו לגרמניה, בנוסף לאל-על

משלחת של מינהל התעופה הגרמני החלה אתמול (ג') לקיים שיחות עם מינהל התעופה הישראלי, שמטרתן להעלות את מספר הטיסות בין גרמניה לישראל מ-18 בשבוע ל-25 טיסות בשבוע, כך נודע ל"גלובס".

בקשת מינהל התעופה הגרמני נובעת מדרישה של לופטהנזה לקבל לידיה בחזרה את הקו בין מינכן תל אביב, ולקיים עליו טיסה יומית, החל מקיץ 2007. הענות לבקשת לופטהנזה תאפשר תוספת של טיסה יומית גם לחברה ישראלית על הקו לגרמניה, וזאת במסגרת הסכם התעופה שבין המדינות. במסגרת השיחות תועלה לדיון האפשרות להוסיף מוביל נקוב ישראלי נוסף על קו זה, בנוסף לאל על.

כיום טסות על הקו לגרמניה שלוש חברות סדירות, אל על שלה 18 טיסות שבועיות על הקו, לופטהנזה שלה 14 טיסות שבועיות והפאג פליי שלה ארבע טיסות שבועיות, שלוש למינכן וטיסה אחת לדיסלדורף.

עד 2003 טסה לופטהנזה על הקו בין מינכן לתל אביב. בעקבות הירידה בתנועת הנוסעים על קו זה, כתוצאה מהאינתיפדה, החליטה לופטהנזה לוותר על הקו, עתה היא מבקשת אותו בחזרה. כיום מפעילה לופטהנזה טיסה יומית על הקו לפרנקפורט, עליו טסים כ-34 נוסעים בכל חודש. להערכת לופטהנזה, הביקושים על הקו בין גרמניה לישראל צפויים לגדול, ולכן יש מקום לתוספת טיסות.

לדיונים שנערכים היום קדם דיון שנערך בין הצדדים בפברואר 2006 בגרמניה, שבעקבותיו הותר ללופטהנזה להגדיל את הקיבולת על הקו בין פרנקפורט לתל אביב ב-20%. אישור זה ניתן לאחר תקופת הקפאה שהחלה ב-2004, אז ביקש משרד התחבורה לצמצם את הקיבולת של החברות הזרות הטסות לארץ. בג"ץ הורה להקפיא את הקיבולת עד לראשית 2006 ורק אז לפתוח מחדש את הדיונים.

מאל על נמסר בתגובה שככלל היא תומכת במדיניות של שמיים פתוחים ותחרות בענף התעופה. עם זאת, לאור המצב הביטחוני והירידה המשמעותית בתנועת התיירות, היא סבורה שאין זה הזמן לדון בבקשות מאין אלה עד להתבהרות המצב.