עובדת בעיריית גבעתיים: ראש העיר, אפי שטנצלר, ביצע בי מעשה מגונה

העובדת, מהנדסת בכירה באגף ההנדסה, טוענת כי הועברה מתפקידה לאחר שהתלוננה * משרד ראש העיר: התובעת המציאה סיפור הזוי, בזוי ומלא חורים

מהנדסת בכירה באגף ההנדסה בעיריית גבעתיים טוענת כי התקבלה החלטה להעבירה מתפקידה, כיוון שהגישה תלונה למשטרה נגד ראש העיר ויו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, על שניסה לבצע בה מעשה מגונה בכוח במשרדה בעירייה. שטנצלר מכחיש את הטענות.

העובדת הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בת"א תביעה נגד עיריית גבעתיים ובקשה לצו מניעה זמני, שיבטל את ההחלטה להעבירה מתפקידה, ושימנע כל פעולה לפיטוריה.

העובדת, מהנדסת במקצועה, ילידת 1965, עובדת בעיריית גבעתיים מ-1997. מ-2002 היא משמשת בתפקידה הנוכחי, ומאז מאי 2005 היא כפופה למהנדס העיר החדש, רפי גרציאני. לטענתה, גרציאני פעל כנגדה בהליכים פסולים ובלתי-חוקיים, תוך פגיעה בתפקידה ובמעמדה ומידר אותה. העובדת טוענת, באמצעות עו"ד אליהו בן-טובים, כי היא מבצעת את עבודתה לשביעות רצון הממונים עליה.

לדבריה, ב-2 בפברואר השנה הגישה תלונה למשטרה נגד שטנצלר בטענה לביצוע מעשה מגונה. התלונה, לטענתה, מתייחסת לאירוע מיולי 2002, בו ניסה שטנצלר לבצע בה מעשה מגונה בכוח במשרדה בעירייה.

לדברי העובדת, במאי השנה קיבלה מכתב ממהנדס העיר גרציאני בדבר כוונתו לפנות למנכ"ל העירייה, קובי מור, ולבקשו לזמנה לשימוע. כעבור זמן קצר היא אכן קיבלה הזמנה לשימוע מהמנכ"ל, שלדבריה רק באחרונה נכנס לתפקידו ולא קיים עמה פגישת היכרות.

במכתב הזימון לשימוע הודיעה העירייה על כוונתה לפטרה בשל "אי התאמה" לתפקיד. במכתב פורטו שני מקרים, שלגביהם נטען כלפיה כאילו גילתה טעויות בבקשות להיתרי בנייה רק במועד סמוך להוצאת ההיתרים, ושלושה מקרים שלגביהם נטען שלא ביצעה את עבודתה כנדרש. במכתב הוזכר גם דו"ח מבקר העירייה.

ביוני התקיים השימוע, בה נכחו, בין יתר נציגי העירייה, בהם גרציאני. העובדת טענה, בין היתר, כי טיפלה במאות בקשות להיתרי בנייה וביצעה את עבודתה באופן מקצועי, ומעולם לא הוטל דופי בעבודתה. ואולם, בחודש שעבר כתב המנכ"ל על החלטת ועדת השימוע לסיים את תפקידה, ועל כוונה להעבירה לתפקיד אחר. לטענתה, השימוע שנערך לה היה פגום.

בבקשה שהוגשה לביה"ד, טוענת העובדת כי במסגרת חקירת המשטרה בקשר לתלונתה על מעשה מגונה, התקיים ב-15 באוגוסט עימות בינה לבין שטנצלר. במסגרת העימות כינה אותה שטנצלר כ"שקרנית" וכמי שגרמה סבל לעיר ולעובדים הכפופים לה. לדבריה, הוא הטיח לעברה: "את מפוטרת ובחיים לא תהיי עובדת עיריית גבעתיים". לטענתה, הדברים מצביעים על כך שהתנהלותו נגועה בשיקול זר. (בש"א 7758/06; ע.ב. 7806/06).

ממשרד ראש העיר גבעתיים, אפי שטנצלר, נמסר בתגובה: "בניסיון שקוף למנוע את פיטוריה מהעירייה ובקלות בלתי נסבלת, המציאה התובעת סיפור הזוי ובזוי שהתרחש לטענתה לפני כארבע שנים, ורק כיום, לאחר שנאמר לה כי תפוטר, נזכרה להגיש עליו תלונה.

"הסיפור שבדתה מלא חורים. לטענתה, המעשה קרה באגף ההנדסה ביום שישי, 12/7/02, בין השעות 12:00-14:00, לאחר ישיבה רבת משתתפים. אלא שבדפי הנוכחות הממוחשבים של עובדי העירייה מצוין שהיא לא הגיעה לעבודה באותו היום, ואילו ביומן הפגישות של ראש העיר מופיעה פגישה אחרת לגמרי בנושא אחר לחלוטין.

"בבקשתה בביה"ד היא 'שכחה' להזכיר כי הליך פיטוריה מהעבודה החל לאחר שניסתה במספר מקרים להכשיל את מהדנס העיר בעבודתו, ומכיוון שכך בינואר, בהנחיית ראש העיר, הודיע לה המהנדס שאינו יכול להמשיך ולעבוד מחמת חוסר אמינותה. מיד לאחר מכן היא רצה להתלונן על הסיפור שלא היה ולא נברא. ראש העיר מצר על כי נשים מסוגה משתמשות בחוק הטוב כדי להרע במזיד".