חשש להתמחרות ברכבת הקלה בת"א: בהצעת MTS יש ליקויים

לטענת חלק מחברי ועדת המכרזים התגלו ליקויים העלולים לפסול הקבוצה

חילוקי דיעות בוועדת המכרזים של הרכבת הקלה בת"א בנוגע להצעת הקונסורציום MTS. ע"פ חלק מחברי הוועדה יש ליקויים בהצעתה של יצרנית הרכבות הגרמנית סימנס, העלולים לגרום לפסילתה. חברים אחרים בוועדה טוענים שההצעה תקינה. למרות חילוקי הדעות המדינה לא תמהר לפסול את ההצעה כדי לא להישאר רק עם ההצעה של קבוצת מטרו-רייל.

MTS היא שותפות בין אפריקה-ישראל, קואופרטיב אגד, סימנס הגרמנית, CCECC הסינית ו-Costa da Soares מפורטוגל.

במכרז הרכבת הקלה בת"א התמודדו עד לפני שבוע שלוש קבוצות רב-לאומיות. ועדת המכרזים בראשות סגן החשכ"ל חגי מילר, פסלה את הצעת קבוצת ספידן, ובאחרונה התעוררו תהיות לגבי איכות ההצעה של MTS.

הערכות הן, כי ועדת המכרזים תאפשר ל-MTS לבצע שינויים כדי שתישאר במכרז. אם תיפסל הצעתה, מטרו רייל, הקבוצה היחידה שנשארה, תוכרז כזוכה עם הצעה כספית של 8 מיליארד שקל.

מכרז הרכבת הקלה בת"א הגיע לשלב התמחרות בין שני המציעים הסופיים. לקראת ספטמבר אמורה ועדת המכרזים להתחיל בשלב

ה-BEST AND FINAL שבמהלכו יידרשו הקבוצות לשפר את גם הצעתן הכספית וגם את הצעתן הטכנית. MTS מסרה כי היא עומדת בכל תנאי המכרז, ולא נמסרה לה על כוונה לפסול את ההצעה.

הקבוצות מתמודדות על גובה התשלום שתשלם המדינה. ה"קו האדום" יהיה באורך של 22 ק"מ, מתוכם 10 ק"מ במנהרה.

בוועדת המכרזים סירבו להתייחס לידיעה.