הג'יהאד מאיים ב"נקמה מפתיעה" על מות מפקדו

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פלוגות-אל קודס, איימה היום (ד') לנקום את מותו של מפקדה בגדה, חוסאם ג'ראדאת. בשבוע שעבר נפצע ג'רדאת באורח אנוש, לאחר שנורה במחנה הפליטים ג'נין והבוקר (ד') הוא מת מפצעיו בבית חולים בירדן.

בהודעה של פלוגות אל-קודס נאמר, כי "דמו של השאהיד, המפקד ג'רדאת, יהפוך לקללה שתרדוף את מנהיגי האויב הציוני". בארגון הוסיפו כי "התגובה הקרובה תהיה מפתיעה לכולם, בעזרת אללה".

ג'רדאת, בן ה-42, שהיה מפקד הארגון בגדה, נורה בשבוע שעבר במחנה הפליטים ג'נין ע"י כוח מסתערבים ישראלי. הוא נפצע אנושות, מה שמסביר את הסכמת צה"ל להעבירו תחילה מג'נין לשכם ומאוחר יותר לבית חולים בירדן.

ג'רדאת עמד בראש תשתית הג'יהאד האיסלאמי, שהיתה אחראית כמעט על כל פיגועי הארגון בגדה באינתיפאדה, למעט התקופה בה שהה בכלא הישראלי.

בארגון טוענים, כי מותו לא יפגע ביכולת הארגון להוציא אל הפועל פיגועי התאבדות. בכיר בארגון אמר, כי "המוטיבאציה של המוג'הידין לנקום באויב הציוני ולהוציא אל הפועל פיגועי התאבדות רק תגבר, לנוכח המשך התוקפנות נגד העם הפלשתיני".

השייח' נאפז עזאם, מראשי הג'יהאד האיסלאמי, טען, כי החיסול לא יפגע בארגון ובהתנגדות האיסלאמית. "לנוכח המשך המדיניות הישראלית, לנוכח המשך ההרג והתוקפנות שמתבטאת בהריגת הפלשתינים בשכונת סג'עייה, ההתנגדות הפלשתינית תגיב על הפשעים האלה. אין זו זכותו של אף אחד לגנות את ההתנגדות על תגובה שכן זוהי תגובה לגיטימית".