בעקבות הסיכומים בין משרד החינוך עם משרד האוצר: שנת הלימודים תפתח כסדרה

בצהרים הסיר ארגון ההורים הארצי את אייומו שלא לשלוח את הילדים לבתי הספר בתחילת השבוע הבא

שנת הלימודים התשס"ז תיפתח כסדרה - בעקבות הסיכומים שאליהם הגיע משרד החינוך עם משרד האוצר לגבי תביעותיהם של ארגון המורים העל-יסודיים וארגון ההורים הארצי.

ארגון המורים העל-יסודיים איים שלא לאפשר את פתיחת שנת הלימודים בחטיבות הביניים והתיכונים, אם לא ייעתר האוצר לתביעה להקצות 130 מכסות פרישה נוספות לחלק מהמורים שפוטרו. אם לא יחתם היום ההסכם הסופי, ימשך המשא ומתן במוצאי השבת. 500 מורים פוטרו במהלך הקיץ, וקיצוץ חל במשרותיהם של למעלה מ-1,500 אנשי הוראה נוספים.

בצהרים הסיר ארגון ההורים הארצי את אייומו שלא לשלוח את הילדים לבתי הספר בתחילת השבוע הבא, בעקבות הסכם שנחתם בין משרד החינוך למשרד לביטחון פנים המסדיר את סוגיית האבטחה ב-700 מוסדות חינוך ובהם גני ילדים.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב, הביע שביעות רצון מההסכם ואמר: "גובש הסכם עם ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, לפיו משרד החינוך יממן מחצית מהעלום - 15 מיליון שקלים והמשרד לביטחון הפנים יממן את המחצית הנותרת. לפיכך תהיה שמירה והבטחה באשכולות, בגנים ובבתי הספר הקטנים".

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, פירסם משרד החינוך את הנתונים המלאים על מערכת החינוך בישראל: 1,755,000 תלמידים יחלו את הלימודים ב-3 בספטמבר, עלייה של כ-1% משנה שעברה. הם ילמדו ב-3,900 מוסדות לימוד, וילמדו אותם כ-122,000 עובדי הוראה.