משדרי הקיץ הפושרים בטלוויזיה האמריקנית העלו הרייטינג של CNN

סדרות ריאליטי וטקסי חלוקת פרסים הותירו את הצופים אדישים; הצפייה ב-CNN זינקה ב-21%

קיץ קשה עבר על זירת הטלוויזיה האמריקנית. שידורים חוזרים וסדרות ריאליטי לא מקוריות הותירו את קהל הצופים אדיש למדי. הרשתות הגדולות אמנם רשמו בממוצע גידול של 1% בצפייה בקרב גילאי 18-49 בהשוואה לקיץ אשתקד, אך רשמו גם שיאים שליליים. למשל, בערב יום העצמאות האמריקאי (4 ביולי) נקבע הרייטינג הנמוך בהיסטוריה של הפריים טיים.

כהרגלן, הרשתות מנצלות את הקיץ לשידורים חוזרים כדי לסחוט טיפות אחרונות של הכנסות מהמפרסמים, שתסייענה לכיסוי גירעונותיהן מהעלויות הגבוהות של הפקת סדרות. סדרת "זירת הפשע" שבה לתפוס את ראש הדרוג אך רק עם 10-12 מיליון צופים, מחצית שעור הצפייה בעונה הרגילה.

כשלון נזקף גם לחובת משדרי חלוקת פרסים קיציים. טקס האמי השיל 15% מהרייטינג של השנה הקודמת, ובעקבותיו טקס חלוקת פרסי הווידאו של MTV איבד 28% מהרייטינג. שני האירועים עשו יותר גלים בכותרות העיתונים, בשל התבטאויות לא הולמות של חלק מהמשתתפים.

מספר סדרות דרמה חדשות עם מוטיבים של אופרות סבון נדחו ע"י הקהל, והורדו עוד לפני תום הקיץ. הז'אנר הדרמטי נקלט בהצלחה גדולה יותר בערוצי הכבלים, שהתבססו על סדרות ותיקות ואיכותיות יותר. בסטנדרט הרייטינג הנמוך יותר של הכבלים, הן סומנו כלהיטים, במיוחד The Closer ,Rescue me מונק והלהיט של רשת HBO, הפמליה.

בשנים האחרונות משמש הקיץ כמקפצה לסדרות ריאליטי. השנה שימש הקיץ הזדמנות חוזרת לסדרות ותיקות וכושלות כמו "רוק סטאר", Hell's Kitchen ו-The Last Comic Standing, כדי לנסות ולרתק קהל חדש. למרות שלא נרשם רייטינג דרמטי, הניסיון התברר כמוצלח והן עשויות לשוב בקיץ הבא.

בסך הכל, צמד הרשתות שהצליחו לנפק להיטי ריאליטי, רשמו גם את הגידול (11%) הבולט ברייטינג שלהן בהשוואה לקיץ 2005. פוקס עם סדרת הריקודים So you think you can dance, ו-NBC, האחרונה בדרוג העונתי, עם תחרות הכישרונות והלהיט של הקיץ, America's Got talent.

האחרונה היא פרי יצירתו של הבריטי סיימון קאואל, המפיק ואחד המנחים (הלא פופולארי) של אמריקן איידול (כוכב נולד). קאואל מתברר כיצרן סדרתי של להיטי ריאליטי. עפ"י הדיווחים הוא גורף הכנסה המוערכת ביותר מ-40 מיליון דולר בשנה.

פרט למעורבותו באמריקן איידול ו-America's got talent, הוא יצר עבור ABC את תחרות הפטנטים American Inventor, ועבור CBS את Duets מעין שלוב בין אמריקן איידול ולרקוד עם כוכבים, שבו סלבריטאים שרים דואטים עם זמרים ידועים.

מי שיצאו נשכרים במיוחד ממשדרי הקיץ הפושרים הם מגזיני החדשות ברשתות הגדולות וערוצי החדשות בכבלים. למלחמה בלבנון, לאיומי הטרור, לחקירת החשוד ברצח ג'ובנט ראמזי, כמו גם לציון שנה לאסון קתרינה וחמש שנים לפיגוע 9/11, היה חלק חשוב בגידול ברייטנג החדשותי.

המרוויחה הבולטת היא CNN, שלמרות כיסוי פרו-לבנוני רשמה גידול מדהים של 21% ברייטינג האמריקאי (לממוצע של 900 אלף צופים), על חשבונה של פוקס ניוז הפרו-ישראלית והדומיננטית בדרוג הצפייה. פוקס איבדה 28%, אך שמרה על מקומה הראשון בדרוג ערוצי החדשות, עם ממוצע של 1.51 מיליון צופים.

MSNBC משתרכת מאחור עם 370 אלף צופים ובעקבותיה Headline News של CNN עם 350 אלף צופים. את הרשימה חותם הערוץ הכלכלי CNBC עם ממוצע של 130 אלף צופים, לאחר ירידה של 7% ברייטינג.