לשכת בן-גוריון בר"ג לא תיהרס - הליכי התכנון במגרש יוקפאו והבניין ישומר

בעקבות פרסום על כוונת פלאטו-שרון לרכוש את הבניין, להורסו ולבנות דירות יוקרה

הבניין בו ממוקמת לשכת רה"מ לשעבר, דוד בן-גוריון, ברח' ז"ר 5 פינת רח' שרת בר"ג, ישומר. כך החליט ראש עיריית ר"ג, צבי בר, בעת ביקורו במקום בשבוע שעבר, בעקבות הידיעה כי בכוונת בעליו למכור אותו, להרסו ולממש את זכויות הבנייה הקיימות במגרש.

"גלובס נדל"ן" פרסם לפני שבועיים כי איש העסקים שמואל פלאטו-שרון מנהל מו"מ לרכישת הבניין, תמורת 1.2 מיליון דולר. פלאטו-שרון התכוון להרוס את הבניין, שלא הוגדר לשימור, ולבנות עליו 7 עד 10 דירות יוקרה.

בית בן-גוריון, הנמצא בבעלות פרופ' אריאלה הרמן מלוס אנג'לס, קרוי כך משום שבזמן מלחמת השחרור, ב-1948, היתה זו לשכתו של ראש הממשלה ושר הביטחון דאז. הבניין נבנה לפני כ-70 שנה, והיה בבעלות יוסף בז'רנו, מבעלי מפעל המיצים עסיס ומפעל הסיגריות אחים בז'רנו. עם הקמת המדינה, הפקיע משרד הביטחון את הבניין ובניינים סמוכים, כדי לשכן בהם את המטכ"ל הראשון של ישראל.

הבניין נבנה באיכות גבוהה, הניכרת בו עד היום. שטחו הבנוי 270 מ"ר, על מגרש בן 1.37 דונם, ובו גינה ועצי פרי. התקרות גבוהות והחדרים מרווחים. יש בו סלון, חדר עבודה, חדרי שירותים מרווחים ו-6 חדרי שינה בשני מפלסים. הבניין הוא חלק משכונת הוילות המבוקשת "גן אברהם", בראש גבעה המשקיפה על מרכז ר"ג.

על-פי התב"ע נוכחית, מותר להרוס את הבניין ולבנות במקומו כ-1,400 מ"ר ברוטו ועוד מרתפים, בשני בניינים בני 4 ו-3 דירות. פלאטו-שרון אמר ל"גלובס", כי בחדר העבודה ההיסטורי של בן-גוריון נותרו כמה רהיטים מקוריים.

בר מתכוון להביא לישיבה הקרובה של ועדת בניין עיר את בקשתו להקפיא מייד את כל הליכי התכנון של המגרש, ולהעביר החלטה לשימור הבית וצירופו בעתיד למתחם בי"ס בן-גוריון, הצמוד אליו. מובן שהחלטה שכזו תפגע קשות בערך הנכס.