תחנות הכוח הפרטיות תקועות: פג תוקף הרישיון המותנה של דוראד ודליה אנרגיות

דליה אנרגיות: "הקבוצה נמצאת בתהליך של הגשת רישיון מחודש"; דוראד: "מדובר בעניין פרוצדורלי"

דוראד וקבוצת דליה אנרגיות לא יוכלו לקדם לעת עתה את התוכניות להקמת תחנות כוח פרטיות בשל ביטול הרישיון המותנה שנתנה לקבוצות רשות החשמל. כך נודע ל"גלובס".

אחת הסוגיות המרכזיות קשורה להעדר גז טבעי למיזמים. קבוצת דוראד וגם דליה אנרגיה לא הצליחו להגיע להסדר אספקת גז טבעי, דבר המהווה נקודת מפתח להקמת התחנות. שתי הקבוצות יידרשו להגיש בקשות מחודשות לקבלת רישיון להקמת תחנות.

קבוצת דוראד אנרגיה בע"מ מתעתדת להקים במתחם קצא"א שבדרום אשקלון תחנת כוח פרטית בהספק של 800 מגה-וואט. במקור אמורה היתה התחנה לפעול בשנת 2008, אך ככל הנראה צפויים עיכובים. בין השותפות בקבוצה: קבוצת א. דורי, קצא"א וחברת זורלו הטורקית.

חברת דליה אנרגיות אמורה להקים תחנת כוח פרטית בהספק של 500 מגה-וואט. הקבוצה היא שותפות בין ארגון התשומות של משקי התק"מ וחברת חירם אפסילון.

רשות החשמל, הרגולטור האחראי על פיתוח משק החשמל, אמון בין היתר על עידוד הקמת תחנות כוח פרטיות. הקמת תחנות כוח פרטיות נתקלת בקשיים בעיקר עקב המחסור בספקי גז טבעיים בישראל, והמחיר שדורשות הספקיות הקיימות.

רשות החשמל מסרה בתגובה כי הרישיון המותנה פג כיוון שלא מצאו ספקיות גז. "הקבוצות יידרשו להגיש בקשות חדשות לרישיון מותנה בהתאם לקריטריונים התקפים הקיימים ולהוכיח ודאות לנושא הקרקע ולהון העצמי", אמרו.

דליה אנרגיות מסרה בתגובה, כי "הקבוצה נמצאת בתהליך של הגשת רישיון מחודש. במקביל לקידום מואץ של האישור הסטטוטורי בוועדה לתשתיות לאומיות". דוראד מסרה בתגובה, כי "מדובר בעניין פרוצדורלי טכני. הנושא נמצא בטיפול".