סלטרו גייסה 7 מיליון דולר

סמנכ"ל הכספים: "השאיפה היא להגיע בעוד 3 שנים להכנסות של 100 מ' ד'"

חברת הסטארט-אפ סלטרו (Celtro) השלימה לאחרונה סבב גיוס הון פנימי בהיקף של 7 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". בגיוס השתתפו של המשקיעים בחברה: חברת ECI והקרנות ג'נסיס, סידאר ומומנטום.

סלטרו מפתחת מערכות לניצול יעיל של תשתית תמסורת אצל מפעילים סלולריים. הטכנולוגיה של סלטרו מייעלת את רשת התקשורת של הסלולר ומאפשרת למפעילים להעביר פי 3 שיחות על גבי אותה התשתית. החברה הוקמה כספין-אוף של ECI, ומנוהלת על ידי רון צור, שמשמש כמנכ"ל, וזהר הייבלום, המשמש כסמנכ"ל הכספים והתפעול. צור והייבלום הם גם שותפים מנהלים במומנטום, שמתמחה בהקמת חברות על בסיס טכנולוגיה שפותחה בתאגידים ואינה מנוצלת.

בתחילת השנה קיבלה סלטרו הלוואת גישור בהיקף 1.5 מיליון דולר מקרן ההלוואות פלנוס. החברה תסיים את 2006 בהיקף מכירות של 20 מיליון דולר וגדלה בהיקף המכירות בכל רבעון השנה

איל קישון, שותף בג'נסיס, שהשקיעה בחברה מיומה הראשון: "השתתפנו בסיבוב הנוכחי ואנחנו עדיין לא מחכים לאקזיט. הקריטריונים להשקעה של ג'נסיס הם האם החברה תוכל להגיע להנפקה ראשונה בנאסד"ק. סלטרו עמדה מבחינתנו במבחן הזה. חברה טובה תגיע בסוף להנפקה. אם לא אחרי ארבע שנים, אז אחרי שש או יותר".

הטכנולוגיה של סלטרו פותחה ב-NGTS, החטיבה המהוללת של ECI שממנה יצאה גם וראז, העומדת בפני הנפקה בנאסד"ק. ב-2003 ECI ביקשה לסגור את החטיבה וצור והייבלום הקימו את סלטרו. הם לקחו את הטכנולוגיה לתחום הסלולארי.

" מי המתחרים שלכם?

צור: "אנחנו משחקים בשוק של הגדולים: אלקטל, טלבס, נוקיה, אריקסון, סיסקו ואפילו נורטל ולוסנט, כולם מספקים פתרונות דומים. אאנחנו מספקים את הפתרונות להתמודד עם הרשתות מהדור השלישי ובעתיד גם עם רשתות IP. אנחנו היחידים שיודעים איך לשלב רשתות מהדור השני והשלישי ביחד וזה משמעותי כי החדירה של הדור השלישי היא איטית ועדיין רוב המשתמשים הם בדור השני".

" מי הלקוחות שלכם?

צור: "אנחנו מוכרים בשנתיים האחרונות. בשנה הראשונה התרכזנו ברוסיה. בשנייה באפריקה וכעת באמריקה הדרומית. לאחרונה חתמנו על הסכם גדול עם לקוח דרום אפריקאי, וודקום, שלו יש 23 מיליון משתמשים".

הייבלום: "השאיפה היא שתוך שלוש שנים נגיע להכנסות של 100 מיליון דולר לשנה. אנחנו בונים את החברה לכך ומגייסים כספים עבור המטרה הזאת".

" אתם מוכרים ישירות או בערוצים?

צור: "אנחנו מוכרים באופן ישיר ועקיף. ללקוחות הגדולים קל להגיע באופן עקיף דרך יצרני הציוד. מצד שני יצרני הציוד לוקחים את הזמן שלהם. אנחנו בחרנו ללכת למכור באופן ישיר ולהתבסס על הנוכחות שלנו אצל מפעילים אחרים בעולם. אני מאמין שתוך חצי שנה נוכל לדווח על לקוח גדול. מצד שני נעבוד גם מול האינטגרטורים והיצרנים. זה משחק מורכב. אנחנו רוצים להיתפס כחברה שמוכרת אבל גם הסכם גדול יעזור לנו".

" ומה הצעד הבא?

צור: "החברה שלנו היא אמיתית ותמיד תוכל להנפיק, גם אם השווקים לא במיטבם. הקשיים בשווקים הם לחברות אופנתיות. הקו שלנו אולי מיושן אבל עובד".

צור מוסיף שגיוס ההון הנוכחי לא יהיה האחרון. החברה תזדקק לעוד מזומנים במטרה לתמוך בעסקאות: "יש לנו צורך בהון חוזר, לקניית ציוד וכו'. אנחנו נגייס הון בדרך אחרת, כי אין היגיון בגיוס הון תמורת אקוויטי לטובת מלאי. חברות מהסוג שלנו צריכות בין 50 ל-70 מיליון דולר, אנחנו עוד לא התקרבנו לסכומים האלה". "