האחים עופר לזליכה: תתנצל פומבית - או שנתבע אותך על הוצאת דיבה

זליכה אתמול: "האחים עופר העבירו מסר שעוד אשמע מהם" * האחים: "הדברים זדוניים ופוגעים בשם המשובח של משפחת עופר"

משפחת עופר דורשת מהחשכ"ל, ירון זליכה, התנצלות על דבריו, שלפיהם כביכול איימו עליו שיפוטר, לאחר שאיים לחלט להם ערבויות בפרויקט תחנת הכוח ברמת חובב.

במכתב שהפנו האחים עופר לזליכה היום, באמצעות עו"ד פנחס רובין, הם מאיימים כי ינקטו כלפיו הליכים. לטענתם, מאחר שדבריו פורסמו ברחבי העולם באמצעות האינטרנט, הרי שהפגיעה במשפחת עופר, שעסקיה חובקי עולם, "מחמירה אלף מונים כתוצאה מכך, גם מחוץ לגבולות ישראל".

האחים עופר הפנו העתק ממכתבם גם לשר האוצר, אברהם הירשזון, תוך בקשה כי יקרא את זליכה לסדר.

האחים עופר מציינים במכתבם, כי משפחת עופר היא "מהמשפחות המכובדות בעולם העסקים הישראלי", והופתעה לקרוא אתמול על גבי אתרי האינטרנט "גלובס" ו"דה-מרקר", וכן בעיתונים המודפסים מהבוקר, ציטוט מדברי זליכה שנאמרו בכנס, ולפיהם האחים עופר העבירו לו מסר כי הוא "עוד ישמע מהם".

לדברי עופר, בדברים אלה יש משום הכפשה, דיבה ולשון הרע.

"לא רק הלשון רעה, גם הקונוטציה. היא מאפשרת לקורא להבין, וככל הנראה גם מכוונת אל השומע, כי מדובר כביכול בקבוצת אנשי עסקים בלתי אמינה ואפילו מסוכנת, הנוקטת דרכים עקלקלות ואיומים נרמזים, כדי להביא לתוצאה שהם מייחלים לה, ללא בסיס, לא דין וללא צדק. אלה דברים קשים מנשוא וסרי תום לב, בייחוד על רקע אי נכונות הדברים ובהיותם עלילה פסולה.

"דברים אלה שיוצאים מפיך בתפקידך כחשב כללי במשרד האוצר, מחמירים את פגיעתם הרעה והעלילתית ופוגמים במוניטין המשובח של משפחת עופר, על לא עוול בכפה. נהפוך הוא: על אמת וצדק בכפה. על דין בכפה.

"זוהי משפחה וזוהי קבוצה אשר הביאה את 'מר ההתעמרות' לפתחו של בג"ץ, בעניין תחנת הכוח ברמת חובב, פעם ופעמיים, ועתירתה עדיין תלויה ועומדת בבג"ץ. לא לחינם אפוא מתרעמת קבוצת עופר על דבריך הבוטים והחמורים, שאין בהם ממש, ויש בהם עלילה, דיבה ולשון רע. הדברים נשמעים ונקראים כדברי זדון ובלע, חסרי תום לב וספוגי חיצי רעל והתעמרות. כמעט הייתי אומר הסתה.

"התנהגותך, שהוחרפה מאוד עם התבטאותך החמורה מאתמול, נראית כקריצה לדעת הקהל הרחבה, תוך ניצול שטחיותם של הדיווחים באמצעי התקשורת אשר אינם יורדים לפרטים המורכבים והמסובכים של העבודות. יש למרשי ציפיות אחרות מפקיד ציבור בכיר.

"שומה עליך לתקן לאלתר את הרושם הקשה והבלתי נכון בעליל ביחס למרשיי, שהותירו דבריך בציבור הרחב, בקהל השומעים ובכלי התקשורת... דבריך קיבלו הבלטה תקשורתית, ובתור שכאלה חייבים בהתנצלות תקשורתית רבתי ופומבית מצידך, בהבלטה ובהדגשה הולמים, כדי לנסות ולבער או להקטין במשהו את העוול הכבד שנגרם למשפחת עופר...

"אתה נדרש אפוא להתנצל כראוי. זו אינה רק דרישת דין, אלא, למצער, גם דרישה של אתיקה ואסתטיקה ציבורית, שבה מצווה פקיד ציבורי בכיר, ויפה שעה אחת קודם.

"אין צריך לומר, שמשפחת עופר וכל מי שנפגע מאמירותיך, שומרים על זכותם לנקוט הליכים כלפיך וכלפי כל גורמי ומפיצי דברי בלע בלתי נכונים המיוחסים אליהם בבוטות יתרה. הואיל ונזקם של דבריך, שפורסמו ברחבי העולם באמצעות האינטרנט, מעצימים את הנזק שנגרם למשפחת עופר בדעת הקהל הישראלית, גם לכיוונה של דעת הקהל מחוץ לגבולות המדינה, ישקלו מרשי את צעדיהם גם לאור עובדה זו".

בתוך כך, הגיב היום עו"ד רם כספי על דבריו של זליכה, שאמר כי תמיכתו בקשר שהבין הון ושלטון "מביכה". כספי מסר בתגובה: "אני מצר על כך שמר זליכה לא נכח בהרצאה שלי. בססמאות ריקות מתוכן לא בונים כלכלה. הדוגמאות שהחשב הכללי הנכבד הביא אינן לעניין. עובדה שעד עצם היום הזה אין תחנת כוח ברמת חובב (שאגב כלל לא טיפלתי בה).

"האמירה של החשכ"ל טובה לתוכנית פוליטיקה. באשר לקומפלימנט שזכיתי בו, אני גאה להצטרף לבכירי האוצר, שאף הם זכו ממנו לקומפלימנטים דומים. והדברים ברורים".