פורטפוליו / עו"ד פנחס (פיני) רובין

גיל: 57 " תפקיד: שותף בכיר במשרד גורניצקי ושות'

אני: יודע לקרוא מצבים ולנתח סיטואציות. מומחה באבחנה בין עיקר לטפל, בעל עומק הפשטה וכוח שכנוע.

ילדות: בכפר-הנוער אלוני-יצחק. בן יחיד להורים ניצולי שואה. אבא היה מנהל הכספים, ואימא עבדה במחסן הבגדים. הגיעו לשם ילדים ממשפחות בעייתיות, שהפכו לחבורה מלוכדת שלמדה והתהוללה יחד.

יום-הולדת: בבית לא הייתה לנו תרבות של ימי-הולדת, ואני אף פעם לא זוכר מתי התאריך שלי. ביום-ההולדת האחרון הייתי בטוח שאני בן 58. חברים קרובים התכנסו לחגוג לכבודי בים, הספקתי להיות שעה ואמרתי שאני צריך ללכת.

למה הלכתי: סגרנו את מכירת הפניקס לתשובה אצלי בבית. כשהיינו קרובים לחתימה, גררתי את הזמן כדי שציפי תספיק להגיע ולהרים איתנו כוסית.

ציפי: אהובתי. משפטנית, בוגרת תואר שני במינהל ציבורי מהרווארד בהצטיינות. שנים עבדה כמשפטנית, אחר-כך בעיריית הרצליה, והיום היא יו"ר חוג הידידים של הבימה.

ילדים: עינת, בעלת זיכיון של מותג לקים ידוע, ואיתי מתמחה במשרד.

קריירה חלופית: בגיל צעיר רציתי להיות פרופסור לספרות.

ביקורת ספרות: הלכתי שבי אחריה מגיל בית-ספר. אחרי שקראתי כל-כך הרבה מבקרים כמו שקד וקורצווייל, אני מסוגל לקרוא את הביקורת בלי המקור.

"פינית": ככה קוראים במשרד לשפה שבה אני כותב. אין לי אמביציות וזמן לכתוב פרוזה, למעט ספר משפטי שהתחלתי והעברתי לפרופסור ידוע שיסיים אותו.

סופרים: עמוס עוז, דוד גרוסמן.

מועדון קריאה: ציפי מארגנת למעגל הקרוב של החברים, אנשים כמו פרופ' דוד ליבאי, השופטת רות שרון, מנכ"ל לוריאל נאווה רביד ופרופ' אלדד מלמד.

עריכת-דין: בצבא גויסתי למצ"ח. עברנו קורסים בתחום המשפט הפלילי שריתקו אותי, בגלל הניסיון להבין את כוונת החוק בתוך התחביר המורכב והעמום. לא היו לי כלים אז, אבל הבנתי שאת אותו טקסט אפשר לקרוא בכמה מובנים.

מיסוי: עיסוק שנחשב למשעמם ואפרורי, אלא שהמצב הפוך לחלוטין. כשכותבים חוזה טוב ושותלים בתוכו דברים באופן מתוחכם, זו אמנות.

שיפוט: הציעו לי. לא מעוניין.

תיאודור אור: חבר. כשנלקחתי לייצג את אלי הורביץ נפגעתי מיואב יצחק, שמדבריו עלה כאילו נבחרתי בגלל קשריי עם השופט ולא בגלל כישוריי. ההפך הוא הנכון. ראשית, התיק לא דן בי, אלא הייתי מייצגו של לקוח שאין לו שום קשר עם אור, ובנוסף, דן בתיק הרכב של שלושה שופטים. כל הצדדים, כולל הפרקליטות, לא התנגדו לייצוג.

כנופיית שלטון החוק: אין כנופיה, יש כוהני שלטון החוק. יחד עם זאת, אני לא מאלה שצופים בנחת במשפטיזציה המועצמת בכל תחומי החיים. לא כל דבר צריך להיות מוכרע דרך הפריזמה המשפטית.

תקשורת: מעצמה ראשונה במעלה בהוויה העסקית במדינת ישראל, ועל-פיה יישק דבר. ההשפעה שלה עולה על זו של המשפט. כוח השכנוע שלי, שהוא גדול, בטל בשישים לעומת כתבה אחת בעיתון.

הון-שלטון: אני במקצוע למעלה משלושים שנים, עם הרבה ניסיון, ובוודאי מקורב מאוד להון ולבכיריו. לא ראיתי שאילי-הון מסוגלים להעביר החלטות לטובתם בזכות הונם, ולא ראיתי אי-פעם שחיתות הונית-שלטונית.

שרי אריסון: אישה מקסימה ונחושה, שיודעת לכלכל את צעדיה בתבונה ולנווט את הסביבה כדי להגשים את רצונותיה.

יצחק תשובה: אדם מיוחד במינו, מבריק במינו, מתוחכם במינו. מתמטיקאי מחונן, אינטואיטיבי. חבר מאוד קרוב, גם ברמה האישית, בנות-הזוג והילדים.

אלעד תשובה: עשה במשרד שלנו התמחות. חמד של בחור. זריז מחשבה, בעל חושים בריאים שינק מאבא.

תפיסת עתיד: לא קבעתי לעצמי שאיפות נוספות. בינתיים אני במשפט.