המרכז הרפואי הרצליה "מדיקל סנטר" נמכר ליגאל אהובי תמורת כ-40 מליון דולר

בשנים האחרונות משקיע אהובי את מירב מאמציו בחו"ל ובלונדון בפרט - עמד בראש קבוצת משקיעים ישראלית שרכשה את זכויות הניהול של 16 מלונות הילטון בעיר

יגאל אהובי חתם אמש על הסכם לרכישת הבעלות של המרכז הרפואי הרצליה מדיקל סנטר בתמורה לסכום המוערך בכ-40 מליון דולר. המרכז הרפואי הינו הבית חולים הפרטי שהוקם לפני כ-25 שנה.

המרכז כולל בין השאר, חדרי ניתוח, מחלקות אשפוז, מחלקות טיפול נמרץ, מעבדות ממוחשבות, חדרי צינטור ומכוני אבחון. מועסקים בו כ-500 מנתחים, רופאים, אחיות מוסמכות ואנשי לוגיסטיקה.

עו"ד אסתר ברק, נציגתו בעסקה של אהובי, מציינת כי "מדובר ברכישה אסטרטגית של מרכז רפואי מהמתקדמים בעולם הכולל כיום צוות הנהלה ורופאים מהמובילים בתחומם וכי הפוטנציאל הבינלאומי בתחום הרפואה והמחקר, גדול במיוחד כשמדובר בניסיון הנצבר בישראל בכלל ובהרצליה מדיקל סנטר בפרט".

עו"ד אסתר ברק מציינת כי בכוונת הבעלים להשקיע משאבים רבים לבסס את מעמדו הרפואי והמחקרי של המרכז בעולם וכי קיים אמון מלא בצוות המוביל כיום את בית החולים.

יגאל אהובי, ביצע לאחרונה את מרבית עסקי בנדל"ן שלו בחו"ל. השנה הוא נקשר לשמה של רשת מלונות Marriott. זאת לאחר ש-RBS (רויאל בנק אוף סקוטלנד - שותפו הפיננסי של אהובי) השלים את רכישת 46 ממלונות הרשת באנגליה בתמורה לכ-1.7 מיליארד דולר.

אהובי ו-RBS הם שותפים ברשת מלונות אחרת בלונדון, לאחר שב-2005 חברו לרכישת זכויות הניהול ב-16 ממלונות הילטון באנגליה תמורת קרוב ל-400 מיליון ליש"ט (3.3 מיליארד שקל) לכ-30 שנה עם אופציה ל-10 שנים נוספות. אהובי גיבש קבוצת משקיעים לרכישת מלונות הילטון, כשחלקו של אהובי בה עומד על 10%. השותפים הבכירים בעסקה הם דלק נדל"ן ומגדל המחזיקות בכ-18% מהמניות של הקבוצה המשותפת.

המטרה בלונדון, כך הוערך בזמנו היא אירוח המשחקים האולמפיים בעיר בקיץ 2012, שאמור להזניק את התיירות בעיר גם לאחר סיום המשחקים, כפי שקרה בעיר ברצלונה הספרדית, מאז שנת 1992.

בנוסף, פורסם לאחרונה כי אהובי השקיע באחרונה 315 מיליון דולר במימון בניית ארבעה בנייני משרדים בגרמניה.

את קבוצת הרוכשים בעיסקת מדיקל ייצגו עו"ד יצחק נרקיס ועו"ד שחר רונן ממשרד מ. פירון ושות'. את קבוצת המוכרים ייצגו עו"ד שי פינס, עו"ד אלי שימלביץ ממשרד המבורגר עברון ושות'.