ראש ממשלת איטליה מוריד מס הכנסה לעניים ומעלה לעשירים; יבצע קיצוץ נרחב בתקציב 07'

צפויה הפחתת התשלום לגימלאים * הקיצוצים באים במטרה להחזיר את איטליה לשיעור גירעון של 3% מהתוצר

ראש הממשלה האיטלקי הטרי, רומאנו פרודי, הסכים בטיוטת הסכם התקציב לשנת 2007 לבצע הורדה של מיסים לבעלי הכנסה נמוכה, וזאת על חשבון מקבלי שכר גבוה. התקציב המוצע כולל קיצוץ הוצאות בהיקף של 20 מיליארד אירו, יחד עם דרכים שונות להגדלת ההכנסות של איטליה ב-13.4 מיליארד אירו.

קיצוצי ההוצאות, יחד עם הגדלת ההכנסות באה במטרה להפחית את שיעור הגירעון בתקציב המדינה. על הממשל האיטלקי להוריד את שיעור הגירעון אל 3% או מתחתיו, במטרה לעמוד בדרישות האיחוד האירופאי.

על פי הטיוטה שהוצעה, יזכו בעלי הכנסה נמוכה, מתחת ל-40 אלף אירו בשנה, לשיעור מס הכנסה מופחת, כאשר בעלי משפחות מרובות ילדים עם הכנסה נמוכה יקבלו הטבות נוספות. לעומת זאת, בעלי הכנסה מעל 55 אלף אירו בשנה, יצטרכו לשלם מס הכנסה מוגדל.

עוד אמצעי שמתכוון הממשל האיטלקי ליישם, הוא הגדלת שיעור המס על רווחי הון על מספר כלים פיננסיים. בשלב זה לא פירטו מהם הכלים הפיננסים שיידרשו לתשלום מס גבוה יותר, אך ציינו כי המס יעלה מ-12.5% כיום, לרמה של 20%.

עוד בגזירות האיטלקיות אפשר למצוא הורדת תשלום הפנסיה לגימלאי המדינה, הפחתה של 3 מיליארד אירו בתקציב הבריאות והפחתת התמיכה ברשויות המקומיות.