הגברת השמנה כבר לא תשיר: טאואר רקורדס מחסלת את עסקיה

במכירה פומבית נמכרו מרבית נכסיה בעבור 134.3 מיליון דולר; וירג'ן מגה-סטורס, המפעילה 20 סניפים, תהפוך עתה לקמעונאית הדומיננטית

טאואר רקורדס נסגרת. ביום ו' האחרון, לאחר מכירה פומבית שארכה 29 שעות, מרבית נכסיה של קמעונאית המוזיקה, שהכריזה זה מכבר על פשיטת רגל, נמכרו לחברה Great American Group, בעבור 134.3 מיליון דולר.

מעורך הדין של טאואר נמסר כי גרייט אמריקן צפויה להתחיל בהליך פשיטת הרגל ומכירות חיסול העסק.

נזכיר כי בסוף אוגוסט הגישה החברה האם של טאואר, MTS, בקשה להגנה מפשיטת רגל, כשהיא מציעה למכירה את 89 החנויות שלה.

מאי-מייל פנימי ששלח מנכ"ל החברה, ג'וזף ד'אמיקו, נכתב כי הפעילות המקוונת של טאואר, Tower.com, המותג שלה 33rd Street Records ואחזקות הנדל"ן של החברה נמכרו בנפרד.

ד'אמיקו, המתמחה בפשיטות רגל, שהתמנה למנכ"ל בחודש יולי, כתב "לבי יוצא אל כל אחד ואחת מכם שהשקיעו את לבם ונשמתם בחברה הענקית הזו."

אייקון קמעונות המוזיקה, שגידל דורות של חובבי מוזיקה וננטש בשנים האחרונות על-ידי הצרכנים לטובת חנויות המוזיקה הדיגיטלית, הורדות מוזיקה באינטרנט ורשתות הענק שהציעו הנחות מפליגות, מייצג עבור רבים זמנים בהם המוזיקה נהנתה ממעמד תרבותי אחר, והיא לא נדרשה להתחרות על תשומת ליבו וזמנו של הצרכן מול משחקי וידיאו, גלישה באינטרנט ומסרים מיידיים.

אי היציבות שהפגינה טאואר בשנים האחרונות - הכריזה על 2 פשיטות רגל מאז 2004 - מסמנת לא רק את הבעיות הספציפיות של רשת המוזיקה, אלא גם את השינוי הדרמטי שחל בכל היבט אפשרי בדרך שבה אנשים צורכים היום מוזיקה.

טאואר החלה לפעול בפינה אחורית בדראגסטור קליפורני בשלהי שנות ה-50, ומייסדה, רוס סולומון, בנה מוניטין של מקום המכנס אנשים בעלי עניין משותף, להאזין למוזיקה ולדבר על העדפותיהם.

אלא שבמרוצת העשור האחרון החלו קמעונאיות ענק, כדוגמת וול מארט, בסט ביי וטארגט לחתוך את מחירי המוזיקה ולהציע חווית קנייה שמשלבת גם קניית מוזיקה במחירים נמוכים משמעותית.

מיוני החלה טאואר למכור מוזיקה גם דרך האתר שלה, אבל המהלך היה מאוחר מדי; בשנים האחרונות נכנסו לשוק ההורדות הדיגיטליות וחנויות מוזיקה דיגיטליות כמו iTunes שכירסמו עוד יותר בנתח המתכווץ ממילא של טאואר בשוק.

במובן מסויים זהו סוף של עידן. היעלמותו של הלוגו הצהוב-אדום של טאואר, שבמרוצת השנים הפך לחלק מתרבות המוזיקה האמריקנית, תפער חור גדול בנוף קמעונות המוזיקה בארה"ב.

וירג'ן מגה-סטורס, המפעילה 20 סניפים, תהפוך עתה לקמעונאית הדומיננטית.