חברת BALFOUR BEATTY מאנגליה, המתמודדת יחד עם דניה סיבוס ואלקטרה על מכרז החשמול של רכבת ישראל, התרשלה באופן חמור, וגרמה לתאונת רכבת באנגליה. בית המשפט גזר על החברה קנס בסך 10 מיליון ליש"ט, אך בערעור הופחת הקנס ל-7.5 מיליון ליש"ט. בתאונה, שאירעה בהטפילד, נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 102. לפי דיווחי רשת BBC, החברה שהיתה אחראית על תחזוקת המסילה גילתה קטע מסילה שבור, אך במשך 21 חודשים לא תיקנה את הליקוי, דבר שגרם לרכבת שנסעה במהירות של 200 קמ"ש לעוף מהמסילה.
חברת BALFOUR BEATTY התקשרה באחרונה עם אלקטרה ודניה סיבוס להתמודד יחד במכרז החשמול של רכבת ישראל - אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים שמקדמת כיום הרכבת, בהיקף של 1.6 מיליארד שקל. לפני כשבוע הודיעה ועדת המכרזים לקבוצה כי עברה את שלב המיון המוקדם. לא ברור אם רכבת ישראל ידעה מראש על מעורבות החברה בתאונת הרכבת בהטפילד.
מנכ"ל אלקטרה, איתמר דויטשר, אמר ל"גלובס", "איני מכיר את הסיפור, אך איני חושב שזה ישפיע על הפעילות של BALFOUR BEATTY בישראל. זו חברת ענק, ואני לא בטוח שהזרוע הפועלת באנגליה פועלת גם בישראל. אירוע ספציפי לא ישפיע על האיתנות הפיננסית של החברה ולא על מקצועיותה". רכבת ישראל מסרה כי "תבחן את המידע".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.