השפעות סיכול אירוע הטרור בנמל התעופה היתרו בקיץ שחקו את רווחי בריטיש איירוויס ב-27%

הסתכמו ב-176 מיליון פאונד * ההכנסות עלו 4.9% ל-2.3 מיליארד פאונד * החברה הורידה את התחזיות השנתיות לתוספת של 4.5%-5% בהכנסות

בריטיש איירווייס, חברת התעופה הבריטית, פירסמה היום (שישי) את התוצאות הכספיות ברבעון השני לפי השנה הכספית שלה. נזכיר ברבעון זה התרחש סיכול פעולת הטירור בנמל היתרו שיצר עיכובי טיסות במשך מספר ימים ולאחריו הוחמרו במאוד נהלי האבטחה.

בשורה התחתונה ניתן לראות הפגיעה של האירוע החמור ההוא - רווחי החברה, לפני מס, צנחו 27% ל-176 מיליון פאונד. זאת למרות עלייה של 4.9% במכירות שהסתכמו ב-2.3 מיליארד פאונד.

האנליסטים צפו כי בריטיש איירווייס תציג רווח לפני מס של 244 מיליון פאונד מתוך מכירות של 2.3 מיליון פאונד. מתחזיות אלו ומהתוצאות בפועל ניתן ללמוד על עלויות האבטחה הכבדות שניחתו על תעשיית התעופה בבריטניה ובכללן חברות התעופה כגון בריטיש. בריטיש איירווייס טענה כי פגיעת הוצאות האבטחה הנוספות ועלויות הנפט הסתכמו ב-106 מיליון פאונד.

בריטיש איירוויס צופה כי השפעת ההוצאות החדשות ימשיכו להשפיע על תוצאותיה גם ברבעונים הבאים. את שנת 2006 היא צופה לסכם בעליה של 4.5%-5% בלבד בהכנסות - נמוך ב-0.5% מההנחיות הקודמות שסיפקה החברה.