עונת סרטי החגים בארה"ב: בוראט הקזחסטני גבר על סנטה קלאוס בבתי הקולנוע

"בוראט", הפארודיה התיעודית בכיכובו של סשה ברון כהן, האפילה על צמד סרטי משפחה וגרפה 9 מיליון דולר ביום הראשון להקרנתה

עונת סרטי החגים נפתחה בסערה כש"בוראט", הפארודיה התיעודית בכיכובו של היהודי סשה ברון כהן, האפילה ללא בעיות על צמד סרטי משפחה וגרפה 9 מיליון דולר ביום הראשון להקרנתה. ההישג מרשים במיוחד מאחר והסרט עלה על 837 בתי קולנוע בלבד בצפון אמריקה.

בו זמנית מתחריו, "סנטה קלאוס 3" מאולפני דיסני, ו-"Flushed away", סרט האנימציה החדש של אולפני דרים וורקס, הוקרנו בלמעלה מ-3,000 בתי קולנוע כל אחד, אך הסתפקו ב-5.2 מיליון דולר ו-4.2 מיליון דולר בהתאמה. המשכון האימה, מסור 3, שגרף 35 מיליון דולר בסוף השבוע שעבר, הוסיף למאזנו 5 מיליון דולר.

בוראט עוסק במסעו של עיתונאי לכאורה מקזחסטן לארה"ב שמחולל סערה. הוא הופק בתקציב מזערי בן 17 מיליון דולר ונרכש להקרנה ע"י אולפני פוקס. הביקורות האוהדות הסוחפות, כמו גם הבאז החיובי, יצרו את הרושם שמדובר בשובר קופות פוטנציאלי, אך אולפני פוקס נקטו משנה זהירות וצמצמו את ממדי הפצתו בבתי הקולנוע בשבוע הראשון.

בוראט צפוי לגרוף בסך הכל בסוף השבוע 25-30 מיליון דולר וקרוב לכפליים בשבוע הבא כשיעלה על יותר מ-2,000 מסכים בצפון אמריקה. כהן, כוכב הסרט, שהיה מעורב גם בכתיבתו והפקתו, צפוי לגרוף נתח נאה מהרווחים.

עוד לפני שהסרט עלה לאקרנים, הזדרזו אולפני יוניברסל לרכוש את הזכויות לסרטו הבא, 'ברונו', תמורת 42.5 מיליון דולר לאחר שגברו על אולפנים אחרים. ברונו, כמו גם בוראט, מבוססים על דמויות מהמופע של עלי ג'י, סדרת הטלוויזיה של כהן ברשת HBO אודות ראפר פיקטיבי העורך ראיונות עם דמויות הזויות.