מימון רשות התעופה החדשה יוצא לדרך: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה גביית האגרות

25 מיליון שקל ייגבו מחברות תעופה מקומיות וזרות * מימון נוסף, בסכום כולל של 25 אלף שקל, יבוא מתקציב המדינה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לגבות אגרות בסכום כולל של 25 מיליון שקל מחברות תעופה מקומיות וזרות, למימון רשות התעופה החדשה במשרד התחבורה. מימון נוסף, בסכום כולל של 25 אלף שקל, יבוא מתקציב המדינה.

לדברי שר התחבורה, שאול מופז, האגרות שאושרו משלימות את תקציב הרשות, שהוא תנאי הכרחי לרפורמה המתבצעת בימים אלה ברשות. בכוונת הרשות להשתמש בתקציב זה כדי להגדיל את מספר העובדים וכן להגביר את אמצעי הבטיחות. יצוין, כי ועדה בין-משרדית שהוקמה על-ידי משרד התחבורה קבעה, שמינהל התעופה האזרחית במבנהו הנוכחי אינו מסוגל לקיים פיקוח יעיל על ענף התעופה. רשות התעופה אחראית על קשרי התעופה של המדינה ועל קביעת הסכמים עם מדינות וחברות תעופה בדבר זכויות טייס, מספר קוים, קוים נקובים ועוד.

רשות התעופה האזרחית הוקמה במאי 2005 במקום מינהל התעופה האזרחי. הקמת הרשות באה לאחר ביקורת קשה ארגון התעופה הבינלאומי (ICAO) וביקורת רשות התעופה האמריקאית (FAA), שמצאה ליקויים חמורים בעבודת המינהל, בין השאר ליקויים בטיחותיים, מחסור בכוח אדם, ציוד לקוי ועוד. ביקורת נוספת צפויה בשנת 2007, עד אז מקווה הרשות לשפר את ביצועיה.

יצוין, שבמהלך הדיונים בוועדת הכלכלה הביעו חברות התעופה הזרות התנגדות להטלת אגרות והציעו להטילן על הנוסעים. משרד האוצר הודיע בתגובה, שהוא מתנגד להצעה זו, וטען שאת האגרות יש להטיל על כל משתמשי התעופה האזרחית. בין השאר, חברות תעופה מקומיות וזרות, טייסים פרטים ועוד.