המשנה למנכ"ל פרטנר תוקף את שר התקשורת: "אריאל אטיאס מונע ע"י צורך למצוא חן בעיני ציבור הצרכנים"

דוד אבנר, בראיון לערוץ 10 שישודר במוצ"ש: "ההחלטה על התאים הקוליים - לא צודקת ופופוליסטית" * אטיאס זכה לשבחים מהציבור והתקשורת, לאחר שהחליט שצרכן המגיע לתא קולי סלולרי ולא משאיר הודעה - לא ישלם עבור השיחה

דוד אבנר, המשנה למנכ"ל פרטנר , תוקף בראיון לתוכנית הטלוויזיה "הכסף מדבר" בערוץ 10 את שר התקשורת, אריאל אטיאס. המתקפה מתמקדמת ברפורמות שמבקש אטיאס להביא לתעשיית הסלולר. התוכנית תשודר במוצאי שבת (11 בנובמבר), בשעה 18:30.

לפי אבנר, "אטיאס מונע על-ידי הצורך למצוא חן בעיני הציבור. ההחלטה בעניין התאים הקוליים היא לא צודקת ופופוליסטית". אבנר טוען גם, כי שר התקשורת נוקט אפלייה בעניין התאים הקוליים בין בזק לחברות הסלולר.

כאשר נשאל אבנר האם בכוונת חברות הסלולאר לפנות לבג"ץ בעניין התאים הקוליים, ענה: "אנחנו אנשי עסקים ולא יכולים לבזבז את זמננו לתביעות משפטיות".

משרד התקשורת, בראשות אטיאס, קבע השבוע כי אם צרכן מגיע לתא קולי סלולרי ולא משאיר הודעה, הוא לא ישלם עבור השיחה.

סקר גולשי גלובס
מה דעתך על שר התקשורת, אריאל אטיאס?
שיתחיל לראות טלוויזיה, כמו שהציע אילן שילוח
שיפנים שאין לו כישורים לתפקיד, כפי שרמז עמיקם כהן
הפתעה לטובה. סוף סוף שר שדואג לצרכנים ולא לבעלי ההון

משמעות השינוי היא שעם חיבור שיחת הטלפון הסלולרי לתא קולי תישמע הודעה באורך של 2 שניות שתיידע את המטלפן על כך שהוא עומד להיות מחובר לתא קולי. בשלב זה, יוכל המטלפן להחליט אם להמשיך ולהתחבר לתא הקולי - ולשלם זמן אוויר.

משרד התקשורת מעריך כי העלות המוטלת על הצרכנים בגין הניתוב לתא הקולי נאמדת בכ-100 מיליון שקל בשנה. מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי כבר חתם על התקנה והיא תיכנס לתוקף בתוך חודשיים.

ממשרד התקשורת נמסר כי "הצורך בהסדרת הסוגיה נבע מכך ששיחות רבות של מתקשרים ברשתות השונות (נייד ונייח), מנותבות לתא קולי, מבלי שלמנוי המתקשר ניתנת האפשרות להימנע מכך, גם אם אינו מעוניין להשאיר הודעה. למעשה, למתקשר לא היתה עד כה כל אפשרות בחירה האם להיות מנותב לתא קולי או לא".

עוד נמסר ממשרד התקשורת כי שיחות שאורכן עד 3 שניות מהוות 11% מתוך כלל השיחות המבוצעות ברשתות הטלפוניה; ושיחות שאורכן עד 6 שניות - 18.2%.