הקזחסטאנים יוצאים נגד הסרט שובר הקופות "בוראט": קיבלנו פרוטות, הונו אותנו

תושבי כפר קטן בקזחסטאן טוענים כי נאמר להם שמדובר בסרט תיעודי; בסוף השבוע הראשון הניב הסרט 26.5 מיליון דולר

הקומדיה ה"קזאחית" בוראט, בכיכובו של סשה בארון כהן, הקומיקאי הבריטי-יהודי, ממשיכה לשבור קופות בארה"ב וברחבי העולם, אך הקרנתה ברוסיה וכמובן בקזחסטאן נאסרה, למרות שכבר היתה מיועדת לעלות על האקרנים ברוסיה בסוף החודש.

לדברי הסוכנות הפדרלית לתרבות ואמנות הקולנוע ברוסיה, הסרט כולל קטעים שעלולים לפגוע בלאומים ודתות מסוימים ברוסיה. זו ככל הנראה הפעם הראשונה שנאסרה ברוסיה הקרנת סרט שאינו פורנוגרפי.

בינתיים ניחתה על מפיקי ויוצרי הסרט גם תביעה משפטית מטעמם של צמד סטודנטים שהופיעו בסרט, למרות שהובטח להם כי הוא יוקרן רק מחוץ לארה"ב.

לדברי התובעים, סופקו להם משקאות אלכוהוליים ועודדו אותם לשתות לשוכרה. אז גם הוחתמו על ההצהרות המתירות את השתתפותם בסרט, ובו זמנית צפו יחד עם כהן בסרט הפורנו הביתי של פאמלה אנדרסון ובעלה לשעבר. לדבריהם, בעקבות זאת הם סבלו השפלות וסבל נפשי והמוניטין שלהם נפגם ללא תקנה.

בו זמנית בוחנים גם תושבי כפר קטן ושכוח אל בקזחסטאן שצולמו לסרט תביעה נגד כהן ומפיקי הסרט, בטענה שהונו אותם. בין השאר נטען שהציגו אותם באור שלילי ביותר, ושילמו להם פרוטות תוך שנאמר להם כי מדובר בסרט תיעודי ולא קומדיה הוליוודית.

בסוף השבוע, מכל מקום, התרחבה הפצת הסרט בצפון אמריקה ליותר מ-2,500 בתי קולנוע, לאחר הצלחה מסחררת בסוף השבוע הראשון שהניבה 26.5 מיליון דולר ב-837 מסכים בלבד. בוראט ממשיך להוביל את דרוג שוברי הקופות ללא בעיות, ושללו בצפון אמריקה בתום 10 ימים צפוי להגיע לכ-66 מיליון דולר. הכנסתו בשאר העולם בתום השבוע הראשון הסתכמה ב-20 מיליון דולר, מרביתם במולדתו של כהן, בריטניה.