סיטי פס החלה להניח את מסילות הרכבת הקלה בי-ם; תפעל ב-2009

זכיינית פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, סיטי פס, החלה היום (ד') להניח את מסילת הרכבת, שצפויה להתחיל לפעול באופן מסחרי בינואר 2009. הבוקר החלה סיטי פס להניח את המסילות באזור הר הרצל.

הנחת המסילות מתבצעת באמצעות טכנולוגיה המכונה APPITRACK המושתתת על מערכת אוטומטית ובה ניתן להתקדם 120 מטר מדי יום.

סיטי פס תניח מסילות באורך של 13.8 ק"מ, תקים 23 תחנות לאורך הקו, ותקים מרכז בקרה ותחזוקה.

עלות פרויקט הרכבת הקלה בירושלים היא 3.5 מיליארד שקל מתוכם השקיעה המדינה 1.3 מיליארד שקל בעבודות הכנה מקדימות של פינוי תשתית, הקמת שני גשרים, חפירת מנהרה לכלי רכב פרטיים ובניית ארבעה חניונים של חנה וסע.

סיטי פס תשקיע 2.2 מיליארד שקל במימון, תכנון, הקמה ותפעול של הפרויקט. הזכיינית מקבלת מהמדינה מענק הקמה של 1.4 מיליארד שקל.

שר התחבורה, שאול מופז, אמר היום, כי העובדה שפרויקט הרכבת הקלה מתחיל בירושלים היא סמלית. הרכבת הקלה מסמלת את אחידותה של בירת ישראל ומבהירה שחלקיה השונים של העיר יהיו מחוברים לא רק באמצעות הצהרות פורמליות, אלא גם בחיבור פיזי באמצעות הרכבת, אמר.

ראש העיר ירושלים, אורי לופוליאנסקי אמר, כי הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים אינו מהווה רק פתרון תחבורתי פיזי, אלא מנוף לפיתוח העיר.

מנכ"ל העירייה, מאיר איתן, מסר כי ע"פ התוכניות עד שנת 2020 יופעלו 8 קווים בעיר.