סשה בארון כהן בראש דירוג שכר השחקנים הבריטים; סרטו "בוראט" גרף כבר 160 מיליון ד'

ואולם, ככל שההכנסות גדלות - גדל גם מספר התביעות והעימותים המשפטיים הממתינים למפיקי הסרט ולמפיציו, אולפני פוקס

"בוראט", סרטו של סשה בארון כהן, ממשיך לעשות חיל בבתי הקולנוע ברחבי העולם והכנסתו העולמית עומדת על 160 מיליון דולר, עם סיכוי טוב לחצות את קו 200 מיליון דולר. אלא שככל שההכנסות גדלות, גדל גם מספר התביעות והעימותים המשפטיים הממתינים למפיקי הסרט ולמפיציו, אולפני פוקס.

לתביעתם של צמד הסטודנטים מצפון קרולינה, שלטענם הוטעו לאחר שהושקו לשכרה וצולמו לסרט, הצטרפו גם צמד תושבים מהכפר הרומני שצולם כתחליף לכפר קזאחי. אלו הגישו תביעה במנהטן ע"ס 30 מיליון דולר בטענה כי נוצלו ע"י המפיקים ונאמר להם שמדובר בסרט תיעודי על עוני. תלונה נוספת הוגשה ע"י אחת ממשתתפות הסרט לתובע הכללי בקליפורניה.

אולפני פוקס הביעו בינתיים התנגדות לדרישת הסטודנטים התובעים לעצור את הפצת הסרט. על העימות הזה משקיפים בעניין ואפילו בדאגה בכירים ואנשי המחלקה המשפטית באולפני יוניברסל. יוניברסל שילמו 42 מיליון דולר עבור זכויות ההפצה של ברונו, סרטו הבא של סשה בארון כהן, שגם מוגדר כסרט תיעודי מפוברק ופארודי. המבוסס על דמות פיקטיבית מסדרת הטלוויזיה שלו, עלי ג'י ברשת HBO.

כהן, בן 35, בינתיים צוחק בדרך אל הבנק. ה"דיילי מייל" דירג אותו בראש דרוג השכר של השנתי של שחקני הקולנוע הבריטים. כהן זוקף לזכותו למעלה מ-16 מיליון ליש"ט בשנה. החישוב מבוסס על שכר בסיס עבור השתתפותו בברונו בסך 7 מיליון ליש"ט, ונתח נאה מההכנסות המוערך ב-15%.