סשה והנקודה היהודית

סשה ברון כהן הוא יהודי מאמין, שומר כשרות ולפעמים גם שבת, ועושה את החגים עם המשפחה בארץ

אומנם ברון כהן מתחזה לגיי, שחור ומזרח אירופי, אך מתחת לכל זה הוא (איך לא) יהודי. במובן זה, הוא משתייך למסורת ארוכה של קומיקאים יהודיים בעלי הומור אנרכיסטי, קיצוני ופרוע. ביניהם אפשר למנות את גראוצ'ו מארקס, לני ברוס, אנדי קאופמן, בן סטילר, ואפילו את טל פרידמן שלנו.

אך סשה ברון כהן אינו יהודי רק בגלל שם המשפחה שלו - הוא יהודי מאמין. הוא שומר כשרות וכשמתאפשר לו גם שומר שבת. הוא מאורס לשחקנית איסלה פישר (שניהם בתצלום) שהופיעה ב'לדפוק חתונה' - ולפי הפרסומים עוברת בימים אלה הליך גיור, לקראת החתונה. בנוסף, לברון כהן יש משפחה בארץ והוא מגיע לעיתים בתקופות החגים לחגוג בישראל עם משפחתו.

המפגש הבין-תרבותי, המאוד רלבנטי בימינו, מעסיק אותו מאוד. הוא מנסה להציג אותו אומנם בהומור ובאמצעות בדיחות גסות, אך גם באופן מורכב ומלא חוכמה: "האם האנשים שאני פוגש בסרט הם אנטישמים? אולי. אבל ייתכן שהם פשוט אדישים לאנטישמיות. במהלך הלימודים שלי למדנו על יאן קרשאו, היסטוריון שהתמחה בתקופת הרייך השלישי, שכתב: 'הדרך לאושוויץ נסללה על ידי האדישות'.

"אני מודע לכך, שזה לא נחמד שקומיקאי מדבר על השואה, אבל אני חושב שנורא מעניין הרעיון, שלא כולם בגרמניה היו צריכים להיות אנטישמיים נלהבים. מספיק שהיו אדישים".

וזהו, אולי, המסר ש'בוראט' משאיר לנו, בין צחוק לצחוק. "