תביעה בסך 5 מיליון דולר נגד טדי שגיא: גנב רווחים מעסק למכירת שיחות ארוטיות בטלפון

שניים משותפיו של שגיא לעסק, יעקב מימון ואלפר יראלי, טוענים כי שגיא ושני שותפים נוספים הונו אותם על-ידי נישולם מהעסק ובגניבת הרווחים המגיעים להם על-פי דין

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה בסך של כ-5 מיליון דולר נגד טדי שגיא ושני שותפים שלו, אלעד כהן ומשה (מייק) גינזבורג. התובעים, יעקב (קובי) מימון ואלפר יראלי מטורקיה, מאשימים את השלושה, שותפיהם לניהול חברת 9 UNLIMITED (רשומה בארה"ב) המוכרת שיחות ארוטיות באמצעות טלפון, בנישולם מהעסק ובגניבת הרווחים המגיעים להם על-פי דין.

לטענת התובעים, החל מינואר 2000 ועד ליוני 2001 הרווח החודשי של החברה הסתכם בכ-1.1 מיליון דולר, דהיינו הרווח שנצבר לטובת כלל השותפים הוא כ-20 מיליון דולר.

מימון, הבעלים של 20% מהזכויות ב-9 UNLIMITED, טוען כי על הנתבעים לשלם לו את הרווחים המגיעים לו בסך של כ-3.4 מיליון דולר, ואילו יראלי, הבעלים של 10%, טוען כי על הנתבעים לשלם לו כ-1.6 מיליון דולר.

שגיא, שאינו מתגורר בישראל, הינו בעל השליטה (כ-46%) בחברת פלייטק, המפתחת תוכנות לאתרי הימורים מקוונים ונסחרת בבורסה המשנית של לונדון לפי שווי של כ-1 מיליארד דולר. כהן הוא אחד המייסדים הראשונים של פלייטק ומי שנמנה על בעלי מניותיה העיקריים. כהן מכר במסגרת ההנפקה של פלייטק את כל אחזקתו בחברה תמורת קרוב ל-90 מיליון דולר ולפי ההערכות הוא אינו מתגורר בישראל.

בתביעה נטען, כי בחברת 9 UNLIMITED נוצרו שתי קבוצות שהתחרו על השליטה: קבוצה עליה נמנה טדי שגיא, שהחזיקה ב-40%; ואילו הקבוצה השנייה עליה נמנו מימון, כהן וגינזבורג שהחזיקה ב-60%.

לדברי התובעים, כניסתו של שגיא לחברה נעשתה מאחורי גבם מתוך כוונה תחילה של שגיא ללמוד את דרכי הפעולה של החברה, להשתלט עליה ולעשות במנגנון החברה שימוש לצרכיו הפרטיים ולגניבת הרעיונות של החברה.

לדברי מימון, שגיא שיכנע את כהן לעבור לצידו לאחר שאיים עליו כי אם לא יעשה כן הוא ידאג לנישולו מהחברה בחוסר כל, וכך נוצר מצב שהשליטה עברה לקבוצת שגיא.

בתביעה נטען, כי החל מינואר 2000 ניתק שגיא כל קשר עם התובעים, ואלה גילו לתדהמתם כי כל העסק, כולל המידע העסקי והמקצועי, נלקח והועבר למקום סתרים, וכי הפעילות הועברה לחברה הקשורה לשגיא בשם IPS.

לדברי התובעים, שגיא וכהן המשיכות בפעילות במסגרת חברות שונות בתחום שירותי ההימורים באינטרנט תוך שימוש ברעיונות עסקיים, תוכנות ומערכות סליקה, שהיו מנת חלקה של החברה והשייכים לה בלבד.

התובעים מבקשים מבית המשפט לחייב את הנתבעים, שלטענתם הונו ורימו אותם במתן חשבונות בנוגע לדו"חות הכספיים של החברה מינואר 2000 ועד ליוני 2001, ולהתיר להם להגיש תביעה מעודכנת בהתאם לחשבונות שיתקבלו מהנתבעים. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2549/06).