ממצאי דו"ח אלמוג: ביקורת חריפה על התנהלות הרמטכ"ל והמטכ"ל; אין מסקנות אישיות

האלוף במיל', דורון אלמוג, הציג הבוקר לפני רמטכ"ל והמטה הכללי את התחקיר המלא של אירועי חטיפת חיילי המילואים אודי גולדווסר ואלדד רגב בחודש יולי ללבנון שבעיקבותיו נפתחה מלחמת לבנון השנייה * במקביל נערך היום שימוע לתת-אלוף גל הירש

האלוף במילואים דורון אלמוג הציג הבוקר לפני רמטכ"ל והמטה הכללי את התחקיר המלא של אירועי חטיפת חיילי המילואים אודי גולדווסר ואלדד רגב בחודש יולי ללבנון.

בתחקיר מותח האלוף אלמוג ביקורת חריפה על התנהלות הרמטכ"ל והמטכ"ל בפרשה. עוד מתמקדת הביקורת באגפי המודיעין, המבצעים ובפיקוד הצפון, באומרו בין השאר: "מוכנות הגורמים האלה לאירוע חטיפה לא תאמה את משקלו של אירוע מהסוג הזה כאירוע אסטרטגי שעלול להוביל למלחמה". ועם זאת, ככל הידוע אין בתחקיר מסקנות אישיות נגד בכירים בצה"ל.

בשעה זו עורך הרמטכ"ל (בשיתוף סגנו, האלוף משה קפלינסקי, ראש אגף המבצעים טל רוסו, וראש אגף משאבי אנוש האלוף אלעזר שטרן) שימוע לתת-אלוף גל הירש, מפקד עוצבת הגליל שהודיע על פרישתו מצה"ל בעקבות פירסום הדו"ח הראשון של אלמוג. מקורביו של הירש אומרים:"הוא הפך שעיר לעזאזל של ועדת אלמוג, מדובר בקרב של חייו."

האלוף במילואים גדעון שפר, לשעבר ראש אגף כוח האדם בצה"ל, הביע הבוקר בראיון לגלי צה"ל תקווה כי הרמטכ"ל יענה לבקשתו של הירש להישאר בצבא: "גל הירש הוא אדם הגון, שצה"ל יאבד יכולות וידע של איש שכבר למד והתנסה - אם ילך הבייתה. אני מקווה שגל הירש ישאר בצבא. ונניח שהוא עשה טעויות - אם הן טעויות שנעשו בזדון הוא צריך ללכת הבייתה אבל אם זה טעוות שנעשו בגלל סיבותאחרות - אז יחליטו בהתאם".