רוסיה: מגזין פורבס שעל שערו מתנוססת אשת ראש העיר מוסקבה הוחזר מהדוכנים

ילנה באטורינה, אישתו של ראש העיר, היא הבעלים של חברת בניה ענקית במוסקבה * הונה מוערך ב-2.3 מיליארד דולר

החברה הבת הרוסית של אקסל שפרינגר, חברת המדיה הגרמנית, הוציאה את המגזין האחרון של פורבס ברוסיה מתפוצה, זאת בשל סיפור השער על אשתו המיליארדרית של ראש עיריית מוסקבה, יורי לזקוב.

בהודעה שפירסם המו"ל על סיפור השער על הגברת ילנה באטורינה, נאמר כי הפרסום אינו עומד באתיקה העיתונאית המקובלת. המגזין, נציין, הגיע לדוכני העיתונים ברוסיה ביום חמישי האחרון.

בפרסום של אחד העיתונים ברוסיה, נתגלתה הטעות. על שער הפורבס מצוטטת באטורינה במשפט שהיא עצמה לא אמרה. המשפט שנאמר היה תרגום כוונות של באטורינה שהביעה במהלך הראיון, ולא ציטוט מדיוק של המקור.

בכתבה נאמר עוד כי חברת הבניה, אשר בראשה עומדת באטורינה, צפויה להשיג יותר ממחצית מהכנסותיה מחכירת נדל"ן. בכך, רומזים במגזין, גם העזרה שהייתה עשויה לקבל בזכות המעמד של בעלה בעיר, הייתה בעלת תרומה שולית לחברה. לפי הערכת פורבס, באטורינה מוערכת ב-2.3 מיליארד דולר והיא נמצאת במקום ה-335 ברשימת המיליארדרים של פורבס.

עורך פורבס הרוסי, מקסים קשולינסקי, אמר בראיון לתחנת רדיו במדינה, כי הכותרת אושרה מול גורמים בחברה של באטורינה. לאחר מכן, לטענתו, השיגו ככל הנראה את המאמר המלא ומשום מה החליטו שאינם מעוניינים בפירסומו והחלו באיומים בתביעה נגד העיתון.