תירוש: לפטר את מנכ"ל חברת החשמל אם לא יתנצל על דבריו שעבר על החוק ביודעין

תירוש אמרה, כי דבריו של בן-נון, לפיהם הוא עובר על החוק ביודעין, מבזים את בית המחוקקים ועליו לחזור בו מדבריו עוד היום

חברת הכנסת רונית תירוש דורשת משר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, לפטר את מנכ"ל חברת החשמל, אורי בן-נון, אם לא יתנצל על דברים שאמר בנוגע למעבר על החוק. בן-נון נעדר היום (ד') מדיון בוועדת הכלכלה שדנה בהתבטאויותיו על הפעלת תחנות כוח בניגוד לחוק.

תירוש אמרה, כי דבריו של בן-נון, לפיהם הוא עובר על החוק ביודעין, מבזים את בית המחוקקים ועליו לחזור בו מדבריו עוד היום. "מוכשר ככל שיהיה לא ניתן יד לאמירות כאלה", אמרה.

מזכיר דירקטוריון חברת החשמל, דני רוזנר, אמר בדיון כי הדירקטוריון לא מגבה את דבריו של בן-נון.

לדבריו, "הדירקטוריון לא מקבל ולא יקבל אמירות מהסוג הזה. המנכ"ל התנצל וחזר בו בדירקטוריון מהאמירה ואם צריך הוא יתנצל גם בפומבי".

בן-נון אמר לפני שבועיים שהוא נאלץ להפעיל את תחנות הכוח באלון-תבור ובגזר בניגוד לחוק. בן-נון הוסיף, כי כמו שהוא פועל בניגוד לחוקי התורה ומאשר עבודה בשבת, כך הוא גם עובר על חוקי המדינה בשל מצב החירום בחברת השמל, שאינה עומדת בביקושים ונדרשת לבצע תחזוקה לפני החורף.

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה כחלון, אמר כי אין לוועדה טענות למנכ"ל חברת החשמל, אלא למשרד התשתיות שלא פותר את המצוקה האובייקטיבית בהפעלת תחנות הכוח.

לדבריו, על משרד התשתיות לגבש פתרון יצירתי שיאפשר לחברת החשמל להפעיל את תחנות הכוח בהתאם להוראות החוק גם אם הדבר כרוך בשינוי חקיקה.

העיכוב בקבלת הרישיונות בהפעלת התחנות גזר ואלון-תבור נובע בעיקר ממחלוקת על הרפורמה במשק החשמל: רשות החברות דרשה כי חברות אלה יפעלו כחברות-בנות חרף התנגדותו של הוועד, ומחלוקת זו מונעת מחברת החשמל לקבל את הרישיון.

דירקטוריון חברת החשמל פנה באחרונה לבן-אליעזר וליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז, ודרש להנחות את חברת החשמל כיצד לפעול במצבי חירום, כאשר קיים חשש ממשי לפגיעה בצורכי המשק החיוניים.

גורמים במשק החשמל יצאו להגנתו של בן-נון ואמרו בתגובה, כי הוא לקח אחריות על המצב הקשה בחברת החשמל, למרות שלא מדובר באחריותו.

לטענתם, בן-נון לקח על עצמו סיכון שיעמוד תחת מתקפה ציבורית רחבה מתוך אחריות כלפי צרכני החשמל ומשק החשמל. לדבריהם, בן-נון נמצא במלכוד מכיוון שמצד אחד הוא מחוייב לספק את החשמל, ומאידך ידיו כבולות בשל עניינים ביורוקרטיים.