אחד ממייסדי iMESH טוען: בעלי השליטה החדשים בחברה נישלו אותו מזכויותיי

אורי נדב, מומחה לפיתוח תוכנה, שהיה בין מקימי החברה שפיתחה את תוכנת שיתוף הקבצים הישראלית iMESH, תובע את בעלי השליטה בחברה היום, גלעד שבתאי ובנו עופר, שלטענתו נישלו אותו מזכויותיו בחברה.

חברת הסטארט-אפ איימש הוקמה באוגוסט 99' ע"י נדב ודוד חבושה, בוגרי ממר"ם טריים, ובמהרה יצרה נתח שוק שהעמיד בסכנה את תוכנת נאפסטר המיתולוגית. בשל המשבר בנאסד"ק היא התקשתה לגייס כספים, אך עדיין נרשמו כ-60 מיליון הורדות של התוכנה.

איגוד חברות התקליטים האמריקאי (RIAA) הגיש נגדה בארה"ב תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים, ובמסגרת פשרה שילמה החברה כ-4 מיליון דולר, כשהיא מתחייבת לסנן הורדות קבצים מוגנים בזכויות, מה שאיפשר לה לפעול עד היום.

באמצעות עוה"ד דוד קוגן ואיתמר כץ ממשרד שקל ושות', טוען נדב כי גלעד שבתאי (ששלט עם אחיו בני בחברה הבורסאית ארית אחזקות) ובנו עופר (שהיה סמנכ"ל בארית ובעל מניות) חתמו איתו על הסכם, לפיו הוא יעביר את הרעיונות שפיתח בעצמו ועם אחרים ואת התוכנה בשלבי הפיתוח השונים שלה לתאגיד שיקימו הצדדים, בתמורה ל-13.5% מהמניותף.

לדבריו, שבתאי האב והבן הם בעלי השליטה כיום בחברת "איימש" שבאור יהודה ובחברת האם "איימש" הרשומה בחו"ל, השייכות למיזם המשותף. לאחר שהשניים הצטרפו למיזם, הסכים נדב לדלל את אחזקותיו ולהפחיתן ל-8.6%. בהמשך, אחרי שהפסיק לפתח את התוכנה, הוא ירד ל-2.8% אחזקות.

נתבע נוסף, עו"ד רפאל רב-חן, הוא יו"ר או נשיא של איימש הזרה ודירקטור באיימש הישראלית, ולדברי נדב היה נאמן מטעמו על הבטחת זכויותיו. לטענתו, רב-חן הבטיח שיקים חברה בשם Nuri בדלאוור, שתחזיק את מניות נדב בנאמנות, ואולם עד היום לא ידוע לו שהוקמה חברה כזו.

נדב טוען עוד, שבעקבות התביעה נגד איימש ובעליה בארה"ב, הציע לו רב-חן למכור את חלקו במיזם המשותף, אך הוא סירב. מייד אחרי הפשרה בתביעה, נאמר, "פעלו הנתבעים או מי מהם על-מנת להבריח נכסים מפני התובעים בתובענה בארה"ב ומשיקולים נוספים, לרוקן את חברות איימש מנכסיהן, ו'לפזר' נכסים אלה בין תאגידים אחרים". נדב מוסיף, ש"אינו יודע את פרטי אותם תאגידים עלומים", למעט שלושה בהם הוא נוקב, ובהם חברת איי-מאש שהוקמה בניו-יורק.

נדב טוען, שפנה "אינספור פעמים" לנתבעים השונים ולחברות, בדרישה לקבל אישור שהוא מחזיק 2.8% מכל חברה הקשורה למיזם המשותף, ולקבל דו"חות כספיים של החברות וזימונים לישיבות דירקטוריון, אך הוא לא נענה.

הוא מבקש מבית המשפט המחוזי בת"א לאכוף את הסכם המייסדים ולהצהיר על בעלותו במניות, וכן לחייבם למסור לו דו"חות כספיים שונים. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2657/06).