למרות האיום בתביעה: "עובדה" תשדר את התחקיר על סוכן הדוגמניות רוברטו

לטענת עורך דינו של רוברטו, שידור התוכנית עלול למוטט את מרשו * דורש להגיב על התוכנית בשידור חי

חרף האיומים, תחקיר "עובדה" אודות סוכנות הדוגמניות רוברטו של רוברט בן שושן ישודר ביום חמישי כמתוכנן. "אנו מאמינים כי תחקיר "עובדה" עלול למוטט בן לילה את כל מה שרוברטו בנה במשך כל השנים, אמר ל"גלובס" עורך הדין של רוברטו, תדהר צור. במהלך הימים האחרונים פנה בן שושן לדירקטוריון קשת ולנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, זאת בניסיון למנוע את שידור התחקיר.

"הינכם נדרשים בזאת להורות לאלתר וללא כל דיחוי לכל הנוגעים בדבר לרבות, אך לא רק, למנכ"ל 'קשת' הכפוף לכם, לגב' אילנה דיין ולצוות התכנית עובדה, לחדול מכל פרסום לשון הרע אודות מרשיי, להפסיק באופן מיידי את שידורי הקדימון ולמנוע את שידור התכנית, שאחרת תוחזקו כמי שבמחדלם גרמו נזק אנוש לשמם הטוב של מרשיי כמו גם לגרימת נזקים כלכליים אדירים ובלתי הפיכים למרשיי", כתב עו"ד צור לדריקטוריון קשת והוסיף כי, במידה ולא יעתרו לדרישות תוגש כנגדם תביעה כספית על סך של לא פחות מעשרה מיליון שקל, סכום המוערך על-ידי רוברטו כשווי הנזק אשר עלול להיגרם לו כתוצאה משידור התכנית.

אבי זילברברג, עורך משנה של עובדה אמר היום בתגובה כי, "מדובר בתחקיר עיתונאי מעמיק ויסודי ואנו הולכים לשדר עובדות חדשות ולא מוכרות על סוכנות רוברטו ועל התנהלותה בשנים האחרונות כמו גם מי האנשים שבאמת עומדים מאחורי הסוכנות הזו. עשינו תחקיר יסודי ואנו לא עוסקים בשמועות ולא בהשמצות".

ברוברטו הבינו כי על חרף האיומים, התוכנית תשודר כמתוכנן ועו"ד צור פנה לעובדה בדרישה להגיב בשידור חי על הכתבה. "עומדות להיות שתי תוכניות במסגרת התחקיר וביקשנו להתראיין ולהגיב על האשמות החמורות האלה שיכולות לגרום להתמוטטות של כל מה שבן שושן בנה בשתי ידיו, זאת בשידור חי במסגרת התוכנית השנייה בכדי שלא יוכלו לערוך את הדברים שלנו".

כזכור, רוברטו המייצג בין השאר גם את מאיה בוסקילה ואגם רודברג, הגיש לפני כחודש וחצי לבית משפט השלום בתל אביב תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד צוות עובדה וקשת. בתביעה טען בן שושן כי הנתבעים הוציאו את דיבתו רעה במסגרת ראיונות ההכנה לפרק בתוכנית עובדה, שישודר כאמור ביום חמישי הקרוב תוך שהראיונות שישודרו ערוכים בצורה מגמתית, משתלחת מסולפת ותעמולתית.

לדברי עו"ד צור, "לפני 3 חודשים פנתה מערכת "עובדה" לרוברטו בטענה כי הם רוצים לערוך תוכנית באשר להצלחה הפנומנאלית של רוברטו. איך אחד שהיה בעל מכולת הפך להיות בעלים של אימפריה כלכלית החולשת על כל תחום הבידור. לאט לאט רוברטו הבין כי הכתבה עוסקת בקשר לכאורה של סוכנות רוברטו לעולם הפשע וזו הסיבה בגינה הגשנו את התביעה.

עוד מוסיף תדהר, כי "בימים האחרונים עלו הפרומואים לתוכנית אשר עוברים על כללי האתיקה לפיהם אסור להציג מסר חד צדדי. הפרומואים חורצים את דמו של רוברטו עוד לפני שפנו אלינו לבקש תגובה, דבר שקרה רק אתמול לאחר שהפרומואים רצים כבר כמה ימים ושודרו עשרות פעמים".