תביעה נגד שטראוס: מטעה הצרכנים לגבי מספר יחידות הקרמבו באריזות גדולות

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה היום (ג') תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של כ-7.42 מיליון שקל נגד חברת גלידת שטראוס. זאת, בטענה להטעיית צרכנים לגבי מספר יחידות קרמבו שנמכרות באריזות גדולות. נטען כי בכל מארז של קרמבו יש מחצית מהכמות הרשומה על גבי המארז.

התובע, דורון מסרנו, טוען כי רכש אריזה גדולה של קרמבו בנקודת מכירה של מוצרי שטראוס בכל בו חצי חינם בחולון. האריזה כוללת שתי קופסאות נפרדות של קרמבו הארוזות כחבילה אחת. לדבריו, על כל אחת מהקופסאות מצוין כי היא אריזת חיסכון הכוללת 40 יחידות קרמבו - ובסך הכל 80 יחידות.

ואולם, לטענת התובע, עם פתיחת האריזה התברר לו להפתעתו כי בניגוד לכיתוב המופיע על כל אחת מהקופסאות, בכל קופסה יש 20 יחידות קרמבו בלבד - ובסך הכל באריזת החיסכון יש 40 יחידות.

התובע טוען, באמצעות עו"ד אבנר גבאי, כי נזקו מתבטא במחצית מהמחיר שהוא שילם, דהיינו כ-16 שקלים. לדבריו, על שטראוס להשיב לציבור הקונים את שווים של יחידות הקרמבו שהוחסרו מהם בשל שיטת השיווק הפסולה בה נקטה החברה.

עוד מתבקש בית המשפט לחייב את שטראוס להפסיק לאלתר מלנקוט בשיטה זו ולציין על גבי כל אריזה כי כמות היחידות בכל קופסא נפרדת היא 20 יחידות ובסך הכל 40 יחידות בכל מארז. טרם התקבלה תגובתה של שטראוס. (ת.א. 2702/06).