שר האוצר של דרום-קוריאה: ארצי לא צפויה בפני האטה כלכלית "דרסטית" השנה

הכלכלה השלישית בגודלה באסיה צופה צמיחה בקצב של 4.4% השנה, לעומת צמיחה של 5% בשנת 2006 * המטבע הקוריאני התחזק בכ-8.6% מול הדולר בשנת 2006

חרף מחירי האנרגיה הגבוהים והסכנות הטמונות בצפון-קוריאה הגרעינית, סבור אוקיו קון, שר האוצר של דרום-קוריאה, כי כלכלת ארצו אינה צפויה לעמוד בפני האטה כלכלית "דרסטית" השנה.

"כלכלות גלובליות בהובלת ארה"ב צפויות להאט במידה מסוימת, בעוד מומנטום חיובי בצריכה הפרטית צפוי להיות מוגבל", אמר קון, והוסיף כי "למרות זאת, האטה כלכלית דרסטית אינה צפויה בשל הירידה האחרונה במחירי האנרגיה וההערכה כי האיום הנשקף מהגרעין הצפון-קוריאני נראה מוגבל."

הבנק המרכזי במדינה, אמר בשבוע שעבר כי כלכלתה של דרום-קוריאה, אשר תקציבה עומד על 788 מיליארד דולר, צפויה לרשום השנה האטה בשל התקררות הכלכלות המובילות אשר להן מייצאת דרום-קוריאה. הכלכלה השלישית בגודלה באסיה צופה צמיחה בקצב של 4.4% השנה, לעומת צמיחה של 5% בשנת 2006, לפי תחזית הבנק המרכזי הקוריאני.

הייסוף במטבע הלאומי הדרום-קוריאני (וון) הביא לפגיעה בייצוא מהמדינה, אשר מהווה מנוע צמיחה עיקרי ואחראי לכ-40% מצמיחת הכלכלה. המטבע הקוריאני התחזק בכ-8.6% מול הדולר בשנת 2006, ומטבע חזק יותר הופך את הסחורות הקוריאניות מעבר לים ליקרות יותר ושוחק את רווחיהן של חברות הייצוא כדוגמת סמסונג.