הירשזון הניח על שולחן הכנסת ההסכמים עם יהדות התורה וישראל ביתנו

זאת, לקראת ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית על חוקי התקציב מחר * 290 מיליון שקל יוקצו לסיעת יהדות התורה

שר האוצר, אברהם הירשזון, הניח על שולחן הכנסת את ההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה ועם ישראל ביתנו, לקראת ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית על חוקי התקציב מחר (ד').

ב-2007 יוקצו 290 מיליון שקל לסיעת יהדות התורה. מסכום זה יוקצו 260 מיליון שקל כתוספת לתקציב הישיבות הגבוהות. יתרת הסכום תוקצה לנושאים אחרים שייקבעו על-ידי יהדות התורה בתיאום עם אגף התקציבים.

לסיעת ישראל ביתנו, נקבעו התוספות הבאות ל-2007: ביטול אגרת הטלוויזיה לקשישים, בעלות של 60 מיליון שקל; הקצאת 40 מיליון שקל להרחבת החוק המקנה הטבות מס לחיילים משוחררים, משנתיים ממועד השחרור עד כה, ל-3 שנים ממועד השחרור; תמיכת הממשלה בהצעת חוק של ח"כ יורי שטרן, למתן הטבות לניצולי שואה נזקקים, שיישומה יחל ב-1 ביולי 2007, בעלות חצי-שנתית של 25 מיליון שקל.

עוד הקצבות בתיאום עם ישראל ביתנו: 4 מיליון שקל למשרד לקליטת עלייה עבור מרכזי תרבות; 8 מיליון שקל לפרויקטים של קליטה בקהילה; 2 מיליון שקל לפיתוח יזמות עולים במסגרת הרשות לעסקים קטנים; 7 מיליון שקל לרשות למלחמה בסמים; 12 מיליון שקל לחטיבה להתיישבות בסוכנות היהודית; 22 מיליון שקל ללשכת הקשר נתיב.

ישראל ביתנו תגיש הצעת חוק להרחבת הזכאות של אלמנות לגמלאות מהביטוח הלאומי, בעלות של 1.8 מיליון שקל. סוכם, כי הממשלה תתמוך בהצעת החוק.