תביעה ב-5.8 מיליון שקל נגד רפי רשף בגין מותו של טכנאי מזגנים שנפל מדירתו

משפחתו של טכנאי המזגנים אוסקר פוגליאסה טוענת כי רשף אחראי מכוח היותו מחזיק הדירה, שנכח בה בעת התרחשות האירוע

משפחתו של טכנאי המזגנים, אוסקר פוגליאסה, שצנח אל מותו במהלך תיקון מזגן בדירתו השכורה של רפי רשף ברמת-אביב לפני כשנה, הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א תביעת נזקי גוף נגד השדרן בסך 5.8 מיליון שקל.

לדברי התובעים, רשף אחראי מכוח היותו מחזיק הדירה, שנכח בה בעת התרחשות האירוע. עוד נתבעים: החברה בה עבד פוגליאסה - עמית-דור הנדסת מיזוג אוויר, ובעליה, דוד יפרח וויקטור נגרין, חברת הביטוח הפניקס שביטחה את החברה, ובעלת הדירה אילנית בן שם, שהזמינה את העבודה.

לפי כתב התביעה, הטכנאי הגיע בנובמבר 2005 לתקן תקלות במזגן שבדירת הפנטהאוז, אותה שכר רשף מבן שם. התברר כי המזגן ממוקם על הקיר החיצוני מחוץ לבניין כאשר סביבו מעין מרפסת. הטכנאי יצא אל המרפסת והחל בתיקון המזגן, כאשר לפתע נפער חור ברצפת המרפסת והוא נפל אל מותו מהקומה ה-11.

התובעות, אשתו ושתי בנותיו של הטכנאי, טוענות באמצעות עו"ד משה קפלנסקי, כי לא היה ברשות המנוח רתמות, או חגורות בטיחות, או אמצעי מגן והוא עבד ללא פיקוח וללא מנהל עבודה או אחראי בטיחות. לדבריהן, הוא ביצע את העבודה מבלי שקיבל הדרכה נאותה ממעבידיו באשר לסיכונים הטמונים במקום ובאופן ביצוע העבודה.

המשפחה מאשימה את כלל הנתבעים כי לא נקטו בזהירות סבירה, וכי התאונה אירעה עקב רשלנותם, מחדליהם וחוסר מיומנותם. בתביעה נטען כי רשף אחראי לתאונה בכך שלא ידע או לא הזהיר את פוגילאסה על הסכנה המצויה במקום, או על דבר היות הרצפה עשויה אסבסט.

לדברי המשפחה, המנוח "עתיד היה להתקדם ולהצליח כעצמאי, וצפוי היה להשתכר בשיעור גבוה מהשכר אותו השתכר סמוך לתאונה. ניתן להעריך כי שכרו כעצמאי היה כ-40 אלף שקל בחודש". בתביעה נטען שמאז התאונה מתקשה אלמנתו בתפקוד שוטף בחיי היום יום, וכי היא ובנותיה מסתייעות בטיפולים נפשיים. עוד נטען כי לאחר מותו אלמנתו התקשתה במציאת עבודה, וכי המשפחה נקלעה לחובות כלכליים. U2/>(ת.א. 1002/07).