אין הפתעות: תקציב המדינה לשנת 2007 בהיקף כ-294 מיליארד שקל עבר ברוב של 63 תומכים מול 31 מתנגדים; 6 ח"כים נמנעו בהצבעה

(עדכון) שר האוצר הירשזון נאם לפני כן במליאת הכנסת: "כנגד כל הסיכויים הצלחנו להביא לייצוב ואף לשיפור במדדים הכלכליים" * הירשזון: "אני רוצה להבהיר מעל במה זו כי עובדי משרד האוצר ועובדי רשות המיסים הינם מטובי העובדים בשרות הציבורי"

ללא כל חריגות ואירועים מיוחדים, אישרה לפנות בוקר (ה') כנסת ישראל את תקציב המדינה לשנת 2007 אשר היקפו כ-294 מיליארד שקל.

ההצבעה לא נארכה זמן רב, והשנה לא נארכו ההסתייגויות שעות רבות.

63 חברי כנסת תמכו בתקציב, לעומתם של 31 מתנגדים. 6 חברי כנסת נמנעו כשהבולטת בהן היא חברת הקואליציה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ'.

שר האוצר, אברהם הירשזון, נאם לפני כן במליאת הכנסת במסגרת הדיונים על אישור תקציב המדינה לשנת 2007, אשר אישורו צפוי במהלך הלילה.

הירשזון התייחס לסערה המתחוללת ברשות המיסים, ואמר כי כינס את ראשי משרד האוצר כדי לדון באירועים. "אני רוצה להבהיר מעל במה זו כי עובדי משרד האוצר ועובדי רשות המיסים הינם מטובי העובדים בשרות הציבורי. אני בטוח כי משטרת ישראל תבצע את עבודת הבדיקה במהירות ובאחריות המירבית. אבל חשוב לזכור, כי כלכלת ישראל צריכה להמשיך ולשגשג גם בימים אלו. אני בטוח כי משרד האוצר על אגפיו השונים יעמוד בפני הטלטלות וימשיך להצעיד את המשק הישראלי למימוש היעדים שהצבנו לו.".

ההישגים הכלכליים - כנגד כל הסיכויים

שר האוצר התייחס לנתונים הכלכליים המאוששים את הישגי הכלכלה בשנה החולפת, ואמר כי זו ההוכחה למדיניות כלכלית נכונה.

"כנגד כל הסיכויים, בשנה בה החאמס עלה לשלטון, נערכו בחירות, הועבר תקציב רק באמצע השנה ועברנו מלחמה כואבת בחזית הצפונית, הצלחנו, במדיניות שקולה ואחראית, להביא ליציבות ואף לשיפור כמעט בכל אחד מהמדדים הכלכליים החשובים", דברי הירשזון.

הירשזון טען, כי מאז כינונה של הממשלה כלכלת ישראל מאופיינת, בריבוי של אתגרים ודרישות תקציביות בלתי צפויות. עלויות המלחמה ובכללם כספי הפיצויים לתושבי הצפון שקיבלו מענה בזמן אמת, הפיצויים לעסקים, תוכנית הפיתוח והשיקום והתוספות התקציביות למערכת הביטחון נאמדים בשנים 2006 ו2007 בכ-13 מיליארד שקל.

"ההשקעות הזרות במשק הישראלי יסתכמו השנה בסכום של למעלה מ- 23 מיליארד דולר. יותר מהשיא שנקבע בשנת 2000. ההשקעות הזרות אינן מטרה לכשעצמן הן אמצעי. אמצעי להגדלת הפעילות העסקית במשק, להגדלת התעסוקה, ליבוא ידע ומומחיות במגוון תחומים ואמצעי ולהגדלת הנגישות של עסקים מקומיים לשווקים הגלובאליים", טען.

מענה לצרכים חברתיים

שר האוצר אף התייחס לנושא החברתי ואמר כי "לצערי, מעידה או שינוי כיוון במדיניות, יכולים, כמעט באופן מיידי, להפוך את הקערה על פיה. אין משמעות הדברים שעלינו לשבת חסרי מעשה, אך חובתנו להמשיך ולנהוג באופן אחראי. משמעות הדברים היא שעלינו לעשות את הדברים בהדרגה, בסבלנות ולאחר תכנון קפדני ואחראי של סדרי העדיפויות.

"תקציב המדינה לשנת 2007 עושה בדיוק את הדברים האלה. הוא תקציב אחראי ונאמן לעקרונות הכלכליים שהביאו אותנו להיכן שאנו נמצאים היום. הוא תקציב שנבנה תוך מחשבה מעמיקה ואיזון בין מכלול הצרכים. הוא תקציב שמגלם את התפיסה כי יש להמשיך וליישם מדיניות כלכלית אחראית שתבטיח צמיחה בת קיימא, תוך יישום צעדים שמטרתם הקטנת הפערים החברתיים בחברה הישראלית.

"מלבד התוספות יוצאת דופן למערכת הביטחון, תקציב המדינה לשנה הבאה כולל גם תוספות מרחיקות לכת לנושאים חברתיים, מעבר לתוספות שהוספו בשנת 2006, וביניהן תוספת תקציבית לפעולות חברתיות בפיתוח ושיקום הצפון בסך של 800 מ' ש', תוספת של 790 מ' ש' לעידוד תעסוקה, תוספת של 661 מ' ש' לתקציב הרווחה, תוספת של 379 מ' ש' לתקציב הבריאות ותוספת של 306 מ' ש' לתקציב החינוך.

"תוספות אלה, מסתכמות בסך של 2.9 מיליארד שקל, ובסך הכל, למעלה מ-29% מתקציב המדינה בשנת 2007 יוקצו לצרכים חברתיים. זה לא עניין של מה בכך בתקציב שלמעלה משליש ממנו מוקצים לצורכי ביטחון והחזר חובות", אמר שר האוצר.

הירשזון סיכם, כי "צעד זה שולח מסר חשוב מאד לשווקים, המקומיים והבינלאומיים, לגבי רצינותנו, נחישותנו ואחריותנו כלפי כלכלת ישראל", וקרא לכל חברי הכנסת לאשר את הצעת חוק תקציב המדינה לשנת 2007.