מפלגת הירוקים לביהמ"ש: להורות למפלגת עלה ירוק לשנות את שמה

עוד מתבקש ביהמ"ש להצהיר כי פעילותה של עלה ירוק בכל הנוגע לתחומי הגנת הסביבה ואיכות הסביבה נעשית בניגוד להוראות הדין

מפלגת הירוקים הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב עתירה, בבקשה להורות לרשם המפלגות, עו"ד ירון קידר, לדרוש ממפלגת עלה ירוק לשנות את שמה - באופן שתושמט ממנו המילה "ירוק" ולא ייכלל בו השורש י.ר.ק. על כל הטיותיו.

עוד מתבקש בית המשפט להצהיר, כי כל פעילותה של מפלגת עלה ירוק בכל הנוגע לתחומי הגנת הסביבה והשמירה על איכות הסביבה - נעשית בניגוד להוראות הדין.

לדברי מפלגת הירוקים, במהלך הבחירות האחרונות לכנסת ה-17 הופתעה לגלות כי מפלגת עלה ירוק - שנרשמה כשנתיים לאחר רישומה של מפלגת הירוקים והתפרסמה עד אותה עת בזכות רצונה להביא ללגליזציה של סמים קלים - החלה לפרסם אג'נדה חדשה ומפתיעה, שהייתה מאז ומעולם מזוהה היטב ולאורך שנים עם מטרותיה של מפלגת הירוקים, שהינן הגנה על איכות הסביבה. לדברי מפלגת הירוקים, הדבר יצר בלבול גדול בקרב הבוחרים, ולבסוף מנע מבעדה מלזכות במספר הקולות הנדרש לשם כניסה לכנסת.

מפלגת הירוקים טוענת, באמצעות עוה"ד אילן בומבך ויריב רונן, כי בניגוד למטרות המוצהרות של מפלגת עלה ירוק - היא ניכסה לעצמה מטרות סביבתיות ענפות המזוהות מזה שנים כמטרותיה של מפלגת הירוקים, זאת מבלי שטרחה לבקש את רשותו של רשם המפלגות, ללא כל הצדקה מעשית ותוך שימוש ציני ריק מתוכן במטרות סביבתיות - על-ידי מפלגה שהצהירה באופן רשמי על מטרות שונות בתכלית.

לדברי העותרת, קיימת ודאות קרובה כי המשך הרישום של מפלגת עלה ירוק בנסיבות הנוכחיות מביא להטעיה של הציבור בהתייחס אל העותרת, ומנציח את ההטעיה הגדולה בין שתי המפלגות. (עת"מ 1098/07).