אינטל: "נוכל להמשיך את חוק מור לעשור הבא"

ענקית השבבים הודיעה בסוף השבוע על פריצת דרך שתאפשר להמשיך ולהכפיל את מהירות השבבים בכל 18 חודשים

פריצת דרך מדעית בעולם המוליכים למחצה. ענקית השבבים אינטל הודיעה בסוף השבוע על פריצת דרך שתאפשר להמשיך ולהכפיל את מהירותם של השבבים בכל 18 חודשים (חוק מור). אינטל, שמתחילה לייצר טרנזיסטורים ברזולוציה (בעובי) של 45 ננו-מטר, הודיעה כי תתחיל להשתמש בחומרים חדשים לבניית חלקים מהטרנזיסטורים שהיא מייצרת. השינויים האלו יאפשרו להמשיך ולהקטין את גודל הטרנזיסטורים ולהאיץ את מהירות העברת הנתונים.

"חוק מור" (Moore) הוא המקור להערכות על ביצועי המעבדים כבר קרוב ל-40 שנה. לפי הערכות אלו, יכולים הטרנזיסטורים על גבי המעבד להכפיל את מספרם בכל 18 חודשים, ובהתאם להגדיל את מהירות עיבוד הנתונים. עקב מגבלות טכנולוגיות בעידן בו הרוחב של הטרנזיסטורים כבר נע סביב עשרות ננו-מטר, היו הערכות לאחרונה כי חוק מור כבר לא ימשיך לתוך העשור הבא. על פי אומדנים שמפרסמת אינטל, 400 טרנזיסטורים בגודל 45 ננו-מטר נכנסים לתוך תא דם אדום בודד של בני אדם, פי 5.5 מאשר לפני עשור.

פריצת הדרך עליה הודיעה אינטל אמורה להמשיך את היכולת להכפיל את מספר הטרנזיסטורים גם מעבר לעשור הנוכחי ומכאן חשיבותה לחברה. גורדון מור, אחד ממייסדי אינטל, שעל שמו נקרא החוק, אמר כי "היישום של הטכנולוגיה והחומרים החדשים מסמנים את השינוי הגדול בטכנולוגיית הטרנזיסטורים מאז ההיכרות עם הסיליקון לטרנזיסטורים בסוף שנות ה-60".