הטוקבים שלכם הגולשים לאחר הכרעת הדין במשפטו של רמון

בין יתר התגובות: "תפסיקו להפליק על הישבן של המזכירה" או "לדעתי, זה יפעל כבומרנג על נשים"

פחד מנשים

"לדעתי, זה יפעל כבומרנג על נשים. חברות יפחדו להעסיק נשים, וכל אחת שלא תהיה מרוצה ממעבידה, תוכל לטפול עליו האשמות כיד הדמיון. אני מציע לכל המעסיקים לבדוק היטב לפני שהם מעסיקים נשים". (שלמה)

קצת אמונה

"תמיד האמנתי שבנות בצוות יוצרות מעט מתח מיני, תחרות בריאה, זווית ראיה נוספת ועוד. אבל הקלות הבלתי נסבלת שבה יכולים להרוס לאדם את החיים (בלי קשר אם רמון אשם או לא) בלתי נסבלת. אני כבר לא בטוח שהתועלת שבחורה מביאה איתה לעבודת צוות שווה את הצרות האפשריות". (מת מפחד)

לא להיות לבד

"לא להיות עם אישה לבד. זה הלקח. חלק מהמנהלים כבר מיישמים -כשיש אישה במשרד שלך, תמיד שיהיה שם עוד מישהו". (אנונימי)

להגן על הנשים

"לכל החכמים שלא רוצים להעסיק נשים: אתם בעצם מבקשים שיפטרו גם את נשותיכם, את אחותכם, את קרובות המשפחה שלכם. ואם הן יותקפו מינית, אתם מבקשים שיגידו עליהן שהן נהנו מזה ותתקפו את מערכת המשפט שתנסה להגן עליהן". (תחשבו שנית)

אזהרה לחוצפנים

"לכל הגברים החוצפנים שחושבים שמותר להם להטריד נשים בסחבקיות נבזית ומגעילה, שילמדו שזה אסור. תלמדו שאין לחדור לגבולותיה הפרטיים של האישה בלי הסכמתה במפורש, לא באופן פיזי וגם לא באופן מילולי". (מוטרדת לשעבר)

גברים - אויבים?

"ברור שעשה דבר שלא ייעשה, אבל מפה ועד לט-ר-ר-ם הגדול שכלם עושים יש מרחק גדול, וזה מיותר. יום גדול לחולי החברתי חבל שהגברים במדינה הם אויבי העם". (קח סיכון)

היתרונות של האשכנזיות

"מזל שהוא אשכנזי, אחרת השד העדתי היה מככב!" (מיץ פטל אדום)

לא להמעיט בחומרה

"בהרשעתו של רמון, רצו השופטים לקבוע גבול ברור בהתנהגות הולמת ונורמטיבית של איש ציבור. חשוב להדגיש: רמון לא פגש את המתלוננת בפאב. הוא פגש בה בזירה ציבורית במסגרת תפקידו. בשפת העם, רמון הציג התנהגות זכרית מינית ולא התנהגות נורמטיבית של איש ציבור. פסיקתם של השופטים במקרה זה, מציבה גבול ברור ומגוננת על מקרים אפורים דומים. אסור בתכלית האיסור להימצא בזמינות מינית במקום העבודה, על אחת כמה וכמה אם מדובר בסביבה ציבורית במסגרת מילוי תפקיד של איש ציבור. היום נעשה דין המעניק לנשים הגנה כמעט טוטאלית מפני מעשים שכאלה. גם נשיקה אסורה במקום העבודה ואין להמעיט בחומרת המעשה". (פרשן משפטי)

המורים כמשל

"ההרשעה נכונה. גם מורה לא מתנשק עם תלמידה. אם תלמידה בבית הספר יסודי מפתה את המורה, פותחת את הפה לנשיקה ומצטלמת איתו, עדיין מדובר בפשע מכוער". (ב.ק)

יש גבול למותר

"ההרשעה היא תעודת כבוד למערכת המשפט. הגיע הזמן שגברים ישלמו על מעשיהם הנלוזים. התומכים ברמון נהנים גם הם משליטה על חייהן של מיליוני נשים. בית המשפט אמר את דברו, ואולי סוף סוף יבינו הגברים בישראל שיש גבול למותר". (jil)

לזהות מצבים

"חיים רמון לא נתקל בבחורה הזו כשהיא מפזזת על רחבת הריקודים חצי שתויה וחצי עירומה ומתנשקת עם חברתה ונמרחת עליו. יש מלחמה, היא הולכת להשתחרר ובסך הכול ביקשה צילום למזכרת, הוא הסכים. עד כאן לי זה נשמע תמים לחלוטין. לא סליזי ולא טיזי. אם כבר, אז הוא יכול היה להגיד: סליחה, חיילים בסכנה, ממהר לישיבת ממשלה, עזבי אותי עכשיו. אבל רמון הסכים. ועוד נישק אותה עם הלשון, בלי לתהות אם רוצה, לרמוז במבט, להתקרב לאט. זה נראה לכם כמו סצינה רגילה בין גבר לאישה שלא בטוחים אם הדייט הצליח ותוהים אם כדאי לנשק? אתם לא יודעים להבדיל בין המצבים האלה?" (אורן)

הצדעה למתלוננת

"כל הכבוד לשופטים. לאחר שקוראים את פסק הדין מבינים שהם עשו עבודה סופר יסודית ואמיצה. עד היום חשבתי שעשו לרמון עוול. כעת, לאחר שקראתי את ההחלטה, שיניתי את דעתי ב-180 מעלות, ואין לי ספק שרמון אשם. המתלוננת עברה גיהנום והוכיחה שהיא אמיצה וראויה להערכה". (שקד)

עדיף להתנצל

"זה סופם של מטרידים. גם אם הם נשיאים ושרים. איש בל יעז לפגוע בכבודן של בנות ישראל! הו, הו אדון קצב. תראה מה מחכה לך. תתבייש! ולרמון: חבל, אילו היית אומר את האמת מלכתחילה שזו הייתה טעות מצידך, שהייתה נשיקה, שאתה מצטער ומבקש סליחה ומחילה מהחיילת - אולי כל זה לא היה קורה. לא תמיד עוזר ללכת עם פרקליטים מלוקקים ומתוחכמים. השופטים יעשו הכול כדי להגיע לאמת. אם רק היית מתנצל בפני ה' מכל הלב, מודה ועוזב ירוחם" (סמי אגול)

לשים לב לעדים

"שימו לב מי היו עדי ההגנה שלו. למשל "המאמא תרזה" שולה זקן, שאת "מהימנותה" ראינו עכשיו בפרשת רשות המסים, המאמא השנייה הגב' פאלוך וחברותיה. אתם כבר מבינים מי העדים". (גורי)

פירוש לא נכון?

"הבחורה שמחבקת כך את רמון בתמונה, היא ששברה את הגבול וגרמה לו להבין שניתן לנשק אותה. האם כשבחור מנשק בחורה הוא קודם שואל אותה אם היא רוצה ומחתים אותה על מסמך, או שזה תהליך טבעי שמתוך רמזים לא מילוליים ניתן להבין ששני הצדדים מעוניינים. בקיצור אשמתו של רמון המסכן היא לכל היותר פירוש לא נכון של התנהגות המתלוננת הכרוכה על מותניו". (חיים רמון)

הקשר לאינטרנט

"הבעיה היא שעדיין יש גברים שמפליקים על ישבני מזכירות צעירות. די. נגמר העידן הזה. מי שלא הפנים שאנחנו במאה העשרים ואחת מוזמן להפסיק להשתמש גם בכל המותרות של המאה. אל תשלמו חשבונות באינטרנט, אל תהיו מעודכנים בחדשות הטריות ביותר, ואל תפליקו על ישבנה של המזכירה החביבה במשרדכם. בבקשה. למרות שיש לה טוסיק מדהים, תתאפקו. פשוט תחשבו שזאת האחיינית שלכם". (תפוז טרי)

למי, למי יש כבוד?

"עם כל הכבוד, אדם בגילו ובמשרתו של חיים רמון מסכן כך את הקריירה הפוליטית שלו? מתנשק עם חיילת בת 20? הוא הרי צריך להיות זהיר שבעתיים מאזרח רגיל. כי הוא נושא משרה ציבורית בכירה!" (דוד)

סימני אזהרה

"פסק הדין לא מדבר על כל מגע פיזי, אלא על כל מגע בעל אופי מיני - כמו נשיקה על השפתיים ועוד עם החדרת לשון. גם במקרה כזה - אין צורך באישור מפורש, אלא בגילוי אחריות הקשבה, ומחשבה אקטיבית לשאלת הסכמת האישה. בסיפור הזה קבעו השופטים - רמון לא ראה כל סימני הסכמה והתעלם מכל הסימנים ההפוכים - כגון חוסר הסבירות של פערי הגילים. העובדה שעשה את כל זה לפני ישיבת ממשלה גורלית מחזקת את הטענה שהאיש בעיקר מרוכז בעצמו וברצונותיו ולא באחריות המוסרית שלו". (איש יהודי)

בגלל האדישות

"חודשים מנסים להאכיל אותנו שמדובר באי הבנה, שרמון חשב שהיא רוצה אבל בעצם טעה. בית המשפט קבע אתמול ממצא עובדתי חד משמעי - רמון לא חשב שהיא רוצה, אלא פשוט היה אדיש לרצונה. אל תתנו לדמגוגיה זולה להפיל אתכם. רובנו לא מואשמים בהטרדות, מהסיבה הפשוטה שאנחנו אנשים נורמטיביים, ולמרות כל הסיפורים של אנשים מסביב שמנסים להפחיד אותנו, אנחנו יודעים מתי בחורה רוצה ומתי לא, ואנחנו לא כופים את עצמנו בכוח". (שביב)