העברת השליטה לבוימלגרין הניעה את דוד לב להתפטר מתפקיד מנכ"ל אזורים

היו"ר החדש מסר ללב כי הוא מצטער על החלטתו ואף ביקש ממנו לשקול שיתוף פעולה בעתיד בתחומים מהותיים להמשך הפיתוח הגלובאלי של החברה

קשה לומר כי מדובר בהפתעה. מנכ"ל חברת אזורים , דוד לב, הודיע היום על התפטרותו מניהול החברה. לב (לבקו), אשר החל לכהן כמנכ"ל החברה לפני כשנתיים, יפרוש בפועל מתפקידו בעוד שלושה חודשים, בתחילת מאי השנה. למרות שלא נמסרה סיבת ההתפטרות, סביר כי העברת השליטה בחברה מקונצרן אי.די.בי לשעיה בוימלגרין היוותה את הזרז לצעד.

ההחלטה על עזיבתו של לב נמסרה היום (ה') בבוקר בתום שיחה בארבע עיניים בינו לבין בוימלגרין. בהודעת אזורים נמסר, כי היו"ר החדש מסר ללב כי הוא מצטער על החלטתו, ואף ביקש ממנו לשקול שיתוף פעולה בעתיד בתחומים מהותיים להמשך הפיתוח הגלובאלי של החברה, אך מקורבים לחברה מסרו כי ההתפטרות של לב הייתה צפויה וידועה מראש.

בחודש נובמבר קיבלנו איתות מסוים לגבי הצפוי לקרות. אזורים הודיעה אז, כי חל שינוי בתנאי העסקתו של לב וכי במידה שההתקשרות עימו תיפסק, אזי הוא יזכה למענק הסתגלות של שישה חודשים, לעומת פרק זמן של שלושה חודשים שנקבע לו בעת ששירת תחת דנקנר. בנוסף, הוחלט להמיר לו את תוכנית האופציות במענק חד פעמי בסך 1.5 מיליון שקל, כך שנראה כי הצדדים חזו את העתיד.

לב אינו הראשון מההנהלה שהנהיגה את אזורים בתקופתו של נוחי דנקנר שהחליט לעזוב. בסמוך למועד העברת השליטה לבוימלגרין פרש מצוות ההנהגה גרשון מאור, חשב החברה הקודם. גם אלפרד סוארי, המשנה למנכ"ל, פרש מתפקידו במהלך חודש אוקטובר.

אחרי הכל, מדובר באקט טבעי של חילופי אורגנים בעקבות העברת השליטה. בקרוב צפוי בוימלגרין למנות איש משלו לתפקיד, על-מנת להמשיך בדינאמיות הרבה שמאפיינת את אזורים מאז שהמושכות עברו לידיו. בהקשר זה נציין, כי אזורים בתקופתו של לב לא התאפיינה באסרטיביות יתר והייתה די מנומנמת, במיוחד בהשוואה לדחף הקניות שאפיין אותה מאז נכנס בוימלגרין לתמונה.

מאז הועברה השליטה רשמית במהלך חודש ספטמבר, הספיק בוימלגרין להסתער באמצעות אזורים על חלקים שונים ברחבי הגלובוס. במקביל סיכם עם יצחק תשובה על מיזוגה של דנקנר השקעות לתוך אזורים, נכנס לפרויקטים של מאות מיליוני דולרים בהודו ובארצות-הברית ואף רכש את מתחם אסותא.