שוגר דדי: רופרט מרדוק נותן 100 מיליון ד' לכל אחד מילדיו

על-פי הערכות, איל התקשורת מחלק את הונו שווה בשווה בין ששת צאצאיו, משלוש נשותיו

רופרט מרדוק העניק לכל אחד מששת צאצאיו מניות של "ניוז קורפ", בשווי 100 מיליון דולר לכל צאצא. זוהי חלוקת הרכוש הגדולה ביותר שמרדוק ביצע עד כה, והיא מאותתת בבירור כי הוא מתכוון לחלק את הונו, הנאמד במיליארדי דולרים, שווה בשווה בין צאצאיו.

ניוז קורפ משלימה בימים אלה את העסקה שנחתמה אשתקד עם "ליברטי מדיה", שבבעלות ג'ון מאלון. על-פי העסקה, יומרו מניות ההצבעה של ליברטי בניוז קורפ, ששוויין נאמד ב-11 מיליארד דולר, באחזקתו של מרדוק בספקית שירותי הטלוויזיה בלוויין DirecTV. עסקת DirecTV, שתושלם במחצית הראשונה של השנה הנוכחית, תגדיל את היקף מניות ההצבעה של משפחת מרדוק בניוז קורפ מ-30% ל-38%.

במסמכים שהוגשו שלשום (ו') לרשויות הפיקוח, דיווחה קרן משפחת מרדוק כי חילקה יותר מ-26 מיליון מניות מסדרה א', שאינן נושאות זכויות הצבעה. שווי המניות שהוענקו הסתכם ב-600 מיליון דולר, על בסיס מחיר מניית ניוז קורפ שלשום.

מהמסמכים עולה שבנו הבכור של רופרט מרדוק, לכלן מרדוק, קיבל שישית מהמניות. רופרט מרדוק קיבל שתי שישיות מהמניות עבור שתי בנותיו הצעירות, קלואי וגרייס, מאשתו, וונדי. ניוז קורפ אישרה, שכל אחד מצאצאיו האחרים של רופרט מרדוק - פרודנס, ג'יימס ואליזבת - קיבל גם חלק זהה, אף שלא נמסר פירוט לגבי חלקים אלה. "חלוקת המניות מקרן משפחת מרדוק לששת צאצאיו של מר מרדוק התבצעה שווה בשווה", אמרה ניוז קורפ.

רופרט מרדוק, בן 75, שולט בניוז קורפ באמצעות קרן נאמנות משפחתית.

השליטה בקרן הנאמנות תעבור לארבעת צאצאיו הבוגרים, ואין כל סימן שבהסדר זה, שנקבע לאחר גירושיו של רופרט מאנה, אמם של אליזבת, לכלן וג'יימס, יוכנסו שינויים כדי שיכלול את שתי הבנות הצעירות. אנה ויתרה על תביעתה לנכסים, כדי להבטיח שליטה לילדיה ולפרודנס, שנולדה מנישואיו הראשונים של מרדוק. מרדוק אינו מסתיר את רצונו שאחד מצאצאיו ינהל את ניוז קורפ, אבל עדיין לא ברור אם כך יהיה.

המתנות שהעניק רופרט מרדוק לכל אחד מילדיו, שגילם נע בין 3 שנים ל-48 שנים, עוררו ספקולציות על מניעיו של הפטריארך הזקן. מדובר במתנה הגדולה ביותר שהעניק עד כה איל המדיה לצאצאיו. מרדוק, מיליארדר שכבר הספיק להתחתן שלוש פעמים, מתגורר כעת בניו יורק עם אשתו וונדי דנג, בת 38, ועם שתי בנותיו, גרייס בת החמש וקלואי בת השלוש.

קרייג ג'יימס, כלכלן ראשי בקומ-סק, העריך שמרדוק העניק את המניות כמבחן שתוצאותיו ישמשו אותו בקביעת יורש האימפריה שהקים. "ייתכן שמדובר במצב, שבו הוא מבקש לראות מה מסוגל כל אחד מצאצאיו לעשות בסכום שקיבל", אמר ג'יימס. "ייתכן שהוא פשוט רוצה לתת להם כסף ולראות מה הם עושים אתו. אולי הוא רוצה לגלות מי מצאצאיו יוכל להמשיך ולקיים את מורשתו לאחר מותו. קרוב לוודאי שזהו מבחן יעיל שיחשוף את יכולתו של כל אחד מהצאצאים".

לדברי ג'יימס, כל אחד מהצאצאים עשוי להשתמש בכסף בצורה שונה.

"קרוב לוודאי שזה יראה מה רוצה חלק מהם לעשות כדי לנצל הזדמנויות - ייתכן שבאמצעי תקשורת חדשים, או אפילו מחוץ לתחום המדיה והטלקום. ייתכן שחלק מהם ישתמשו בכסף כדי להבטיח את עתיד בני משפחתם. השימוש שייעשה בכסף ישקף את סדר העדיפויות של כל אחד מהצאצאים".

השבוע תפרסם ניוז קורפ את תוצאותיה הרבעוניות. כמה מצאצאיו של רופרט מרדוק, כולל לכלן, חיים באוסטרליה. לכלן נשוי לשרה, דוגמנית ומגישת טלוויזיה בערוץ תשע. הזוג מתגורר בבית פאר ששווה 7.7 מיליון דולר בברונטה על שפת הים, ויש לו שני ילדים, בני שנתיים ושמונה חודשים. לכלן עורר מחלוקת כשהודיע על פרישתו מהתפקיד הביצועי שבו כיהן בחברה המשפחתית בניו יורק, ועל חזרתו לסידני. מאז הקים חברה בשם איליריה בסארי הילס.