ישראל סחרוב, מבכירי התעשיינים בישראל, נפטר בגיל 95

סחרוב יובא למנוחות מחר בנחלת יצחק * בין שלל תפקידיו, כיהן כיו"ר הראשון של בזק, נמנה על מקימי חברת הביטוח סהר ודחה הצעות לכהן כנגיד בנק ישראל וכשר האוצר

ישראל סחרוב, מייסד הקרן לביטחון ישראל (לב"י), היו"ר הראשון של בזק וממקימי חברת הביטוח סהר, הלך אתמול לעולמו והוא בן 95. סחרוב היה מראשי הקהילה העסקית בישראל עוד טרם קום המדינה וגם לאחר מכן. בין היתר שימש כיו"ר התעשייה האווירית, יו"ר כימיקלים לישראל ודירקטור בבנק לאומי.

את דרכו המקצועית החל בשנות ה-30 המוקדמות, כשפתח חברה קטנה לסחר בעצים, והפך לתעשיין מוכר ומשפיע. במקביל היה מפקד פלוגה בהגנה, ובמאורעות 1936-1939 היה אחראי על פעילות ההגנה בצפון תל-אביב. ב-1939 היה בין מייסדי המועדון המסחרי והתעשייתי בתל-אביב.

ב-1942 התנדב לצבא הבריטי ובו שירת כקצין במרחב המזרח התיכון. עם שחרורו מהצבא חזר לפעול במספר גופים ציבוריים, בין היתר בלשכת המסחר תל-אביב יפו וכן בהסתדרות "מכבי". כמו כן היה היה ממקימי "הקרן ההדדית לביטוח נזקי שעת חירום", וממנהליה.

עם קום המדינה גיוון את עסקיו מתחום העצים והיה ממקימי תעשיות עץ לבוד בקבוצת משמרות, חברת הביטוח סהר ומפעל מכשירי ההנדסה אי.טי.אם.

ב-1976 פרש מעיסוקיו הפרטיים לטובת פעילות ציבורית בהתנדבות. במסגרת זו שימש בתפקידי יו"ר ודירקטור בחברות רבות, וכן כיו"ר הנהלת בית-הספר לאמנויות בתל אביב וכיו"ר ההנהלה של תיאטרון נווה צדק.

בשנות ה-80 הציע לו מנחם בגין לכהן כנגיד בנק ישראל וכשר האוצר - הצעות שאותן דחה. ב-1994 קיבל את פרס יקיר העיר תל-אביב.

סחרוב יובא למנוחות מחר יום ג' בשעה 14:30 בנחלת יצחק.