הנער הבדואי החשוד ברצח מעיין בן חורין: זה קרה בטעות

כתב אישום הוגש היום (ד') בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד נער בדואי, בן 17, בטענה שרצח את הנערה מעיין בן חורין, בת 18, מהיישוב יובלים. הנער, המתגורר במאהל סמוך למקום שבו נמצאה הגופה, נעצר בתחילת החודש, אך רק אמש הותר הדבר לפרסום . פרט לרצח, נאשם הנער, כי ניסה לאנוס את בן-חורין והפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

נציגי התביעה צירפו לכתב האישום, החתום ע"י עו"ד עמית איסמן, רשימה של כ-100 עדים מטעמם, בהם בני משפחתה של הנרצחת, חוקרי משטרה, חוקרי ימ"ר צפון, מומחי המעבדות המשטרתיות ואנשי שב"כ.

אל הדיון בבית המשפט הגיעו בני משפחתה של מעיין - אביה אברהם, ושתי אחיותיה רעות ועינת. במהלך הדיון תמכו בני המשפחה זה בזה וניסו להתעודד מעט.

בני המשפחה, באמצעות הפרקליטות, ביקשו למנוע פרסום של פרטים חושפניים מכתב האישום. השופט, רון שפירא, נעתר חלקית לבקשה, אולם התיר לפרסם את המידע שכבר פורסם הבוקר.

מי שנעדרו מבית המשפט היו בני משפחתו של הנאשם. כאשר הוא הובא לאולם, ענה בתחילה לשאלות כתבים ואמר, כי "זה קרה בטעות". עורכי דינו, עלאא סולימאן ושרון רינגר, מהסניגוריה הציבורית, אמרו לאחר הדיון, כי הנאשם מכחיש שמדובר ברצח, אולם מאשר, כי פגש את הצעירה וכי היתה ביניהם "אינטראקציה".

בית המשפט האריך את מעצרו בכשבועיים, עד לדיון בבקשת הפרקליטות להארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.

מחקירת היחידה המרכזית של המשטרה במחוז הצפוני עלה כי הנער ניסה לאנוס את בן חורין, אולם לאחר שנאבקה בו והוא נכשל - רצח אותה באמצעות הטחת אבן בראשה שוב ושוב. במשטרה הביעו ביטחון רב, כי הנאשם הוא האחראי לרצח. "נערכה בדיקת DNA ונמצאה התאמה מושלמת בין החשוד לחומר שנמצא על הנרצחת", ציין ראש ימ"ר צפון, נצ"מ מנחם חבר.

רגעיה האחרונים של מעיין, כפי שעלו מהחקירה, נראו כך: היא יצאה בשעות הצהריים מבית הספר שבקיבוץ אלונים ונסעה בטרמפ עם אחד ממוריה עד לתחנת הדלק בצומת כאוכב, שם קנתה סיגריות והמשיכה בטרמפ נוסף עד לשביל העפר הנמצא בין הישובים אבטליון ויודפת.

משם היא צעדה כ-700 מטר ברגל, אל עבר החווה "חלב עם הרוח". הנער הבדואי הבחין בה והתנפל עליה. בין השניים התפתח מאבק, במהלכו ניסה הנער לאנוס אותה ללא הצלחה - ובסיומו רצח אותה, באמצעות שלוש מכות אבן בגולגולת. לאחר-מכן גרר את גופתה כ-30 מטרים והחביא אותה בין השיחים.

בתחילת פברואר נעצר הנער החשוד ברצח והועבר לידי השב"כ כדי לחקור האם המניע לרצח היה לאומני, אך לדברי נצ"מ חבר כיוון זה נשלל. הנער לא שיתף פעולה, ולאחר כשבוע הועבר לידי הימ"ר, שם נשבר וקשר עצמו לאירוע.