"ראשי רשות המסים הובאו לביהמ"ש כאילו תפסו את ראשי המאפיה"

עו"ד יהושע רזניק מבקר את התנהלות המשטרה: "זו הפקה שלה", "הגענו למצב שקרוב להיסטריה"

"המשטרה הביאה את ראשי רשות המסים לבית המשפט כאילו תפסו את ראשי המאפיה", כך אמר עו"ד יהושע רזניק, לשעבר המשנה לפרקליטת המדינה. רזניק מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בפרשת רשות המסים בפאנל בנושא זרועות האכיפה בכנס לשכת רוה"ח.

רזניק, שמייצג את יוסי שטיינמץ, סגן מנהל אגף המכס והמע"מ, החשוד בפרשת רשות המסים, אמר כי "הערב שבו הביאו את ראשי רשות המסים לבית המשפט, היה אחד הערבים הקשים ביותר שחוויתי". לדבריו, "לראות את ראש הרשות, ג'קי מצא, מאחורי קיר הזכוכית, השמור בד"כ לחשודים שמובאים למעצר, היה קשה".

רזניק מתח ביקורת על האופן שבו המשטרה איפשרה לתקשורת לצלם את המעצרים. "לא הייתי יכול שלא לחשוב איך הגענו למצב הזה שראש רשות המסים מגיע לבית משפט בת"א - שדרך אגב מאוד ידידותי למשטרה - כאשר בחוץ יש אולפן ארעי של כל רשתות הטלוויזיה", ציין רזניק, "אף אחד מהחשודים לא נטען כלפיו כי קיבל אגורה אחת. נכון, חייבים להיחקר ולהסביר את השיחות בהאזנות סתר, אך אי אפשר היה לעשות את זה כשאנשים לא עצורים? מבלי להכניס מצלמה לתוך אגף הכליאה כדי להראות את ראש הרשות מקבל מגבת? זו הפקה משטרתית, אני בטוח בזה".

רזניק גם ביקר את התבטאותו של השופט העליון בדימוס, מישאל חשין, בעניין מינויו של דניאל פרידמן לשר המשפטים, את הגשת כתב האישום נגד חיים רמון ואת הביקורת על מינוי יעקב גנות למפכ"ל.

"אני חושב שהגענו למצב של קרוב להיסטריה", אמר. לדבריו, הנתונים, המצביעים על 99% הרשעות, צריכים להדאיג ולעורר סימני שאלה. "מי ישלם את המחיר העצום של ההרס הכלכלי של הנאשם", תמה, והציע להעמיד את הדבר במבחן המציאות בתביעת פיצויים.

לדברי רזניק, "זה לא פשוט להיות נחקר, זה לא פשוט לבוא לבית משפט. אני רוצה שכתבי אישום יהיו עם תשתית ראייתית של ממש. אם אמר היועץ המשפטי לממשלה על מצב של פיפטי פיפטי בעניין כתב האישום נגד רמון - זה לא בסדר".

רזניק, שהיה אחד הפרקליטים שטיפלו בפרשת בר-און-חברון, התוודה לראשונה, כי כיום הוא סובר שהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה דאז, צדקו בהחלטתם שלא להגיש כתבי אישום כנגד החשודים, בהם רה"מ דאז, בנימין נתניהו. רזניק היה אחד משלושת הפרקליטים שסברו אז, בדעת מיעוט, כי יש מקום לכתבי אישום. "החלטה על כתב אישום נגד רה"מ משנה סדרי בראשית. אני חושב שהיועמ"ש אז צדק. להביא רה"מ לסיטואציה עם אפשרות סבירה לזיכוי, זו בעיה קשה ביותר".