מפיק לקחים מפרשת רמון

לא מן הנמנע שהצעד יוצא הדופן בו נקט ח"כ יורם מרציאנו נבע מכך שהוא חש את הקרקע בוערת תחתיו

לא מן הנמנע, שהצעד יוצא הדופן בו נקט ח"כ יורם מרציאנו נובע מכך שהוא חש את הקרקע בוערת תחתיו. אם ניזכר בפרשת רמון, הרי ששר המשפטים לשעבר יכול היה להינצל מההליך הפלילי, אם רק היה אומר בתחילת הפרשה את שאמר בעת משפטו: טעיתי, ייתכן שהבנתי את המתלוננת לא נכון. היועץ המשפטי לממשלה אמר בפירוש, כי גישה זו היתה נוטלת את העוקץ מהאינטרס הציבורי שבהעמדתו של רמון לדין פלילי. ייתכן בהחלט שמרציאנו מפיק לקחים מהפרשה, ומקווה שאם יתנצל כבר כעת, גם הגורמים במשטרה ובמשרד המשפטים יסתפקו בטיפול משמעתי ובהימנעות משימוש בכלי הפלילי.

"זה לא צעד מניפולטיבי", אומר ל"גלובס" פרקליטו, עו"ד אלדד יניב. "זה צעד הגון וישר וצריך לכבד אותו על כך. מעשיו הקודמים מבישים, המעשה שלו היום ראוי. נכון שרוח התקופה מחייבת אישי ציבור להפיק לקח חד וברור, שלצד טענתם שלא הכל פלילי, הם צריכים להיענש על מעשיהם הציבוריים".

לדברי אלדד, "מי שמפיק את הלקח מבין שאינו צריך להמתין לעמותה ציבורית, ח"כ או עיתונאי שיבקש לענוש אותו בוועדת האתיקה. עליו לנהוג כאדם מבוגר ולבקש בעצמו להיענש על התנהגות לא אתית ולא ראויה. לא צריך להתלהם נגד הרשויות והתקשורת, גם אם אוהבים את הדיווחים וגם אם לא. זה הלקח העיקרי מהפרשות האחרונות. הא ותו לא. ישקול מי שישקול האם זה מספק וצריך לעשות יותר".