דיווח: הגנרל האיראני הבכיר נחטף על-ידי המוסד; בידיו מידע על הנווט הנעדר רון ארד

ריזא עזקארי הגיע למלונו באיסטנבול ושם נעלם - בעוד המזוודה עימה הגיע נותרה בחדרו * עזקארי עמד בראש פעילות מנגנון הביון האיראני בלבנון בשנות ה-90'

אתר האינטרנט של העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" מדווח היום עם הערכות כי הגנרל האיראני הבכיר שנעלם בתחילת חודש פברואר נחטף על-ידי המוסד הישראלי או ה-CIA האמריקני. עלי ריזא עזקארי, בן 63, אשר עמד בראש פעילות מנגנון הביון האיראני בלבנון בשנות ה-90' ותיאם את הפעילות עם ארגון הטרור חיזבאללה, נעלם בחודש שעבר במהלך ביקור באיסטנבול, תורכיה.

הדיווחים בדבר היעלמותו של עזקארי סותרים. לפי דיווח אחד, הגנרל האיראני לא הגיע מעולם למלון באיסטנבול שם אמור היה לשהות, ואילו לפי דיווח אחר הגיע עזקארי למלונו ושם נעלם - בעוד המזוודה עימה הגיע נותרה בחדרו.

בעוד ההערכות מדברות על כך שהגנרל, אשר הרקע שלו הופך אותו ליעד מודיעיני בעל ערך רב, נחטף על-ידי המוסד או ה-CIA, לא נפסלת ההערכה כי עזקארי ערק. לפי הדיווחים, בידי עזקארי מידע רב אודות תכנית הגרעין של איראן, פעילות השיעים בעיראק ואף מידע על הנווט הנעדר רון ארד. שר החוץ האיראני מסר בתגובה, כי איראן נוקטת בכל האמצעים להביא לפתרון התעלומה, ואף שלחה את מנכ"ל משרד החוץ שלה לאיסטנבול.