גליה מאור ועופרה שטראוס הן שתיים ממנהיגי השנה של דן אנד ברדסטריט

באירוע הערב במוזיאון ת"א יוענק לסטף ורטהיימר אות הוקרה על מצוינות ניהולית לאורך זמן

המנהיגים העסקיים של ישראל ל-2007, לפי בחירת בכירי המשק, הם גליה מאור, עופרה שטראוס, לב לבייב, נוחי דנקנר, אלפרד אקירוב, אבי ביגר, דודי ויסמן, צבי זיו, עמיקם כהן ויוסי רוזן. כך מציינת חברת דן אנד ברדסטריט.

את הבחירה בזוכים, מתוך 300 שמות, עשו 19 מבכירי המנהלים במשק, בהם יצחק תשובה; יעקב גלברד, מנכ"ל בזק; אמיר קס, מנכ"ל משותף במרקסטון ניהול והשקעות; אורי שני, מנכ"ל שיכון ובינוי אחזקות; גזי קפלן, מנכ"ל אסם; אביגדור קפלן, מנכ"ל כלל ביטוח; אלישע ינאי, נשיא ומנכ"ל מוטורולה ישראל; פיני כהן, יו"ר תשובה אחזקות; וחיים כצמן, יו"ר גזית גלוב.

באירוע המצוינות העסקית, שייערך הערב (א') במוזיאון תל אביב, יוענק אות הוקרה על מצוינות ניהולית לאורך זמן לסטף ורטהיימר, יו"ר כבוד של ישקר. ישקר נמכרה באחרונה לחברת ההשקעות ברקשייר התווי של וורן באפט ב-4 מיליארד דולר. ורטהיימר יקבל את התואר ממיכאל שטראוס, הזוכה אשתקד.

באירוע תשודר ברכה של באפט לורטהיימר על זכייתו. לדברי באפט, "לא יכלו לבחור חתן מתאים יותר. סטף הוא מנהיג עסקי אמיתי. זכייתו מרשימה במיוחד לאור המספר יוצא הדופן של מנהלים כישרוניים בישראל". באפט אמר בביקורו בארץ באחרונה, כי "למחפשים מוח מבריק, אנרגיה ודמיון - ישראל היא התחנה היחידה במסע".

מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, קורא לזוכים להגביר את מעורבותם הפוליטית והחברתית: "אל תשאירו את המדינה לפוליטיקאים. השמיעו קולכם בנושאים כמו צמצום העוני, שדרוג החינוך, ושיפור היושרה ומערכת המשפט".

הטקס להכרזת המנהיגים העסקיים מכונה "האוסקר של הכלכלה". הזוכים מוגדרים כבעלי השפעה מהותית על הכלכלה לאורך זמן, שהטביעו את חותמם על החברות שלהם ועל השוק שבו הם פועלים.

גם לקבלת תוארי "מנהלי הדור הבא" נבחרו שמות בולטים: דורית בן-סימון, סמנכ"ל, ראש החטיבה הפיננסית ומנהלת הסיכונים, בנק דיסקונט; עדי כהן, סמנכ"ל שיווק בסלקום; יאיר עשהאל, משנה למנכ"ל סופר-פארם; ארז פז, סמנכ"ל וראש אגף שיווק של כאל; וטל רבן, סמנכ"ל השיווק של קוקה-קולה.

לדברי קובנט, "כבר היום, המנהיגים העסקיים הם ממלאי המקום העיקריים של רשויות הרווחה הקורסות של המדינה. לזוכים יש ניסיון, ידע - וחובה לפעול. אני לא מבקש מכם לעזוב את עסקיכם ולרוץ לכנסת. אני מבקש שתהיו מעורבים בנושאים שאינם בתחום העסקים שלכם. לא נשאיר את המדינה לפוליטיקאים - לבד הם לא הצליחו".