מקדונלדס בקמפיין חדש: "מקג'וב" זה דווקא דבר טוב

רשת המזון המהיר טוענת שלמרות השם הרע שיצא לה, היא מעסיקה נדיבה והגונה, ורבים מהמנהלים בה החלו את דרכם כעובדי שעה

למקדונלדס, מי שהביאה לעולם את הביגמק והמקנאגטס, נמאס להיות מי שהביאה לעולם את המושג "מקג'וב".

הזרוע הבריטית של רשת המזון המהיר יוצאת בימים אלו בקמפיין שמטרתו לשכנע את המו"לים של המילונים הבריטיים לתקן את הגדרת המושג "מקג'וב" במילון, מושג שמילון אוקספורד מתאר כ"משרה לא מתגמלת, עם סיכויי קידום מועטים, שנוצרה בעקבות התרחבות סקטור השירותים".

המילה צצה לראשונה בארה"ב בשנות ה-80 כדי לתאר את המשרות נטולות הכישורים שרווחו בתעשיית המזון המהיר, והיא זכתה לפופולריות אדירה ב-1981, לאחר שיצא לאור הספר "דור ה-X", מאת הסופר הקנדי דאגלס קופלנד. ב-2001 הופיע הביטוי בגרסה המקוונת של מילון אוקספורד. מקדונלדס מתכננת להגיש השנה עצומה שתהיה מלווה במסע ציבורי בפרופיל גבוה, בכוונה לשנות את הגדרת המושג.

"אנחנו מאמינים שהמושג מיושן, לא מחובר למציאות, והכי חשוב, מעליב את העובדים החרוצים, המחויבים והמוכשרים המשרתים את הציבור מדי יום", כתב דיוויד פיירהרסט, מנהל מחלקת משאבי אנוש בחטיבת צפון אירופה במקדונלדס, במכתב המבקש תמיכה בעצומה. "הגיע הזמן שההגדרה המילונית של מקג'וב תשונה ותשקף משרה 'מגרה, מתגמלת והמציעה הזדמנויות אמיתיות לקידום מקצועי וכישורים לכל החיים'".

מקדונלדס טוענת כי יש לה נתונים מצוינים בכל הקשור לקידום נשים ועובדים זוטרים למשרות הנהלה בכירות. 80% מהמנהלים בזרוע הבריטית של מקדונלדס הצטרפו לחברה כעובדי שעה, כמו מחצית מעובדי ההנהלה של החברה העולמית. בהשוואה לחברות אחרות בתחום השירותים, 40% מהמנהלים ו-25% מהבכירים בחברה הן נשים. מגזין Caterer and Hotelkeeper נקב לאחרונה בשמה של מקדונלדס "כמקום העבודה הטוב ביותר בתחום האירוח".

קמפיין הגיוס של מקדונלדס בבריטניה בשנה שעברה הציג סלוגנים כמו "מק-סיכויים - יותר ממחצית מצוותי הניהול שלנו החלו את הקריירה שלהם במסעדות. לא רע בשביל מקג'וב".

עם זאת, רבים עדיין חושבים שהרשת היא מעסיקה גרועה.

מילון אוקספורד עשוי ככל הנראה להישמע לתחינות רשת המזון המהיר. "אנחנו בוחנים את השינויים בשפה ומשקפים אותם בהגדרות שלנו, על פי הראיות שאנחנו מוצאים", אמר דובר המילון.