מזוז הכריע: הנשיא קצב יואשם באונס נוסף של המתלוננת א' ממשרד התיירות

ההחלטה על הוספת האישום התקבלה לאחר שא' סיפרה באחרונה לחוקרים על מקרה נוסף שבו קצב אנס אותה לכאורה במלון בירושלים

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט להוסיף סעיף אישום נוסף בעבירת אונס בטיוטת האישום של נשיא המדינה, משה קצב. כך הודיע מזוז לפרקליטי הנשיא, עוה"ד ציון אמיר, אביגדור פלדמן ואברהם לביא. החשד החדש הוא, שקצב אנס פעם נוספת את א', שעבדה תחתיו במשרד התיירות בסוף שנות ה-90.

ההחלטה על הוספת האישום התקבלה לאחר שא' הגישה תלונה נוספת נגד הנשיא, ואשר בגינה נחקר קצב במשכנו בשבוע שעבר. ההחלטה התקבלה לאחר שחומר הראיות שנאסף בחקירה נבחן בפרקליטות מחוז ירושלים ובדיונים שנערכו אצל מזוז, בהשתתפות פרקליט המדינה, בכירי הפרקליטות, צוות הפרקליטים שליווה את החקירה, וראשי צוות החקירה המשטרתי בפרשה.

לפרקליטי הנשיא תהיה הזדמנות לטעון גם נגד הוספת הסעיף החדש במסגרת השימוע שייערך לנשיא ב-2 במאי בפני היועץ מזוז. הנוסח המתוקן של טיוטת כתב האישום וחומר החקירה הנוגע לפרשה זו הועמדו לרשות הפרקליטים כבר היום.

בטיוטת כתב האישום הראשונה מואשם כבר הנשיא באינוסה של א' ממשרד התיירות (לא מדובר בא' "המתוקשרת" שעבדה בלשכת הנשיא), בעקבות התלונה המקורית שהגישה נגדו. הוא אף מואשם שביצע בה מעשה מגונה בכוח. באחרונה היא סיפרה לחוקרים על מקרה נוסף שבו קצב אנס אותה לכאורה בבית מלון בירושלים.

קצב הכחיש בחקירתו את המיוחס לו ותהה מדוע חיכתה א' במשך תקופה ארוכה כדי לספר על המקרה, ולא אמרה על כך דבר בעת שמסרה את העדות הראשונה. צוות החוקרים והפרקליטים השתכנע מהסבריה של א', שאמרה כי מצבה הנפשי לא איפשר לה לספר על מקרה זה.

פרקליטי הנשיא טוענים, שא' כלל לא סיפרה בעדותה הראשונה על מעשה אונס, והוא נולד רק בחקירה נוספת אחרי כחודש. למרות שכבר אז נשאלה האם שהתה ביחידות בבית מלון עם הנשיא או האם אירע אונס נוסף, היא השיבה בשלילה. כעת, לטענתם, שמונה חודשים אחרי, היא משנה גרסאות.

הם דרשו מהיועץ מזוז לחקור את א' על הזגזוג בגרסאות. "המשטרה צריכה לעצור את המתלוננת ולחקור אותה על מסירת הודעות כוזבות", אמר עו"ד ציון אמיר.