סקר בלומברג: 130 אלף מקומות עבודה נוספו למשק האמריקני בחודש מארס

שיעור האבטלה צפוי לעלות לרמה של 4.6% * "הצריכה הפרטית הייתה עד כה המנוע העיקרי של הצמיחה במשק האמריקני, ואנו צופים שהדבר יימשך גם השנה"

המעסיקים האמריקנים הדביקו את קצב העסקת העובדים בחודש מארס, מה שהביא להעלאה בשכר העובדים ועזר לשמור על הצמיחה הכלכלית במשק האמריקני ברבעון הראשון, זו השנה החמישית ברציפות, חרף התקררות שוק הנדל"ן במדינה.

לפי סקר כלכלנים שערכה סוכנות בלומברג, נתוני התעסוקה שיפורסמו בארה"ב ביום ו' מעידים כי 130 אלף עבודות חדשות במגזר הלא-חקלאי נוספו למשק האמריקני בחודש שעבר. זאת, לעומת 97 אלף משרות בלבד אשר נוספו למשק בפברואר. בנוסף, האבטלה במשק האמריקני טיפסה מעט לרמה של 4.6% מ-4.5% בפברואר.

הגידול בביקושים לעובדים מביא לעלייה בשכרם, מה שתורם להמשך הגידול בצריכה הפרטית שאחראית לכשני שלישים מהצמיחה במשק האמריקני. הגדילה בצריכה הפרטית חיונית לציפיית הבנק המרכזי האמריקני (הפדרל ריזרב) לצמיחה מתונה במשק בעוד נראה כי השקעות התאגידים נחלשים.

"הצריכה הפרטית הייתה עד כה המנוע העיקרי של הצמיחה במשק האמריקני, ואנו צופים שהדבר יימשך גם השנה", אמר דין מקי, כלכלן בכיר ב-Barclays Capital הממוקם בניו-יורק.

ההתאוששות ביצירת מקומות העבודה החדשים במארס מוסברת על-ידי הכלכלנים כתוצאה ממזג האוויר הנוח. "מזג אוויר טוב יותר במארס אפשר לאנשים רבים לשוב ולמצוא עבודות, אך שוק העבודה המצונן עדיין מרסן את הגידול ביצירת מקומות העבודה", אמר דייוויד רייזר, כלכלן בכיר ב-Nurma Securities International הניו-יורקי.